مدیر بیمارستان آنادولو ترکیه گفت: کشورهای اسلامی باید یک انجمن واحدی در زمینه گردشگری سلامت تشکیل دهند تا به صورت جدی‌تر در این زمینه فعالیت کرده و بتوانند گردشگری سلامت را توسعه دهند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی، مراد اکان افزود: کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری سلامت برخوردار هستند.

مدیر بیمارستان بین‌المللی آنادولو ترکیه افزود: در گذشته مردم کشورهای اسلامی برای درمان به کشورهای اروپایی و امریکا سفر می‌کردند اما در حال حاضر با ارتقای خدمات و تجهیزات کشورهای اسلامی توانسته‌ایم از سایر کشورها گردشگران سلامت را به سوی کشورهای خود جذب کنیم.

اکان خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی باید یک انجمن واحدی در زمینه گردشگری سلامت تشکیل دهند تا به صورت جدی‌تر در این زمینه فعالیت کرده و بتوانند گردشگری سلامت را توسعه دهند.

وی تاکید کرد: همچنین باید یک تعادلی بین تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی در کشورهای اسلامی‌به وجود آورد به این معنا که کشورهایی که دارای تجهیزات مطلوب هستند و کشورهایی که نیروی انسانی برتر دارند رابطه تنگاتنگی با یکدیگر داشته به طوریکه این تعامل سبب بی‌نیازی کشورهای اسلامی از سایر کشورها می‌شود.

مدیر بیمارستان بین‌المللی آنادولو ترکیه یادآور شد: متخصصان خوبی در حوزه پزشکی وجود دارند که در کشور خود خدمت نمی‌کنند باید سعی کرد تا آنها در کشور خود برای معالجه بیماران فعالیت کنند.

اکان افزود: اصل و بنیان رادیوتراپی از پزشکان ایرانی منشأ گرفته اما چرا از آن در کشورهای اسلامی استفاده نمی‌شود باید در این ارتباط اندیشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کنفرانس‌های علمی بسیار مطلوب است به شرطی که رها نشوند و نتایج آنها برای ارائه خدمات بهتر لحاظ شود و امیدواریم از طریق این کنفرانس بین پزشکان ایرانی و ترکیه ارتباطات خوبی برقرار شود.

مدیر بیمارستان بین‌المللی آنادولو ترکیه با اشاره به بیمارستان رضوی اظهار کرد: بیمارستان رضوی بسیار زیبا است و دارای تجهیزات خوبی است و میزبان بودن این بیمارستان در کنفرانس گردشگری سلامت نشان‌دهنده موفقیت این بیمارستان در منطقه است.


برچسب ها: مدیر ، بیمارستان ، آنادولو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.