مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این استان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و برخی مشکلات خارج از حوزه آموزش و پرورش، درخواست نقل و انتقال برون استانی وجود دارد.

عبدالله حبیبی  با اشاره به چرایی کمبود معلم در خوزستان گفت: در این استان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و برخی مشکلات خارج از حوزه آموزش و پرورش، درخواست نقل و انتقال برون استانی وجود دارد که همین امر موجب شده تا خوزستان سال‌ها با مشکل کمبود نیرو مواجه شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات در هر حوزه وجود دارد افزود: برای رفع هر مشکل راه‌حل هایی وجود دارد. در خوزستان اتاق‌های بررسی وضعیت از اسفند تشکیل شد و هفت ماه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، شروع به برنامه ریزی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه  اتاق های بررسی وضعیت هر شهرستان تشکیل و کمبود نیروهای آن بررسی شد گفت: مشکل کمبود نیرو با به‌کارگیری نیروهای حق التدریس، همکاران بازنشسته، دانشجو معلمان سال آخر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، استخدام ماده ۲۸ و کنترل درخواست نقل و انتقالات تاحدود زیادی مهار شده است. 

حبیبی یادآور شد: یکی از چالش‌هایی که هر سال در آغاز سال تحصیلی با آن مواجه بودیم مربوط به صدور ابلاغ همکاران، تعیین ضوابط، برنامه هفتگی کلاس‌ها و سایر موارد مشابه بود اما امسال برای نخستین بار در خوزستان پروژه مهر را پایان ۳۱ مرداد تعریف کردیم.

وی گفت: صدور ابلاغ همکاران شاغل در مقطع ابتدایی از تیرماه سال جاری آغاز شد و پس از آن متوسطه اول و دوم نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد ابلاغ همکاران در مقطع ابتدایی صادر شده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به کلاس‌های چندپایه و نقل و انتقال همکاران است.

وی با بیان اینکه این برنامه ریزی سبب شد تا خوزستان در آغاز سال تحصیلی با چالش‌های کمتری مواجه شود، گفت: در راستای مدیریت هرچه بهتر شرایط یک دوره بازدید گسترده در تمام مناطق استان انجام شد و مرحله دوم این بازدیدها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: نیروهای معین که از طرف اداره کل به مناطق و نواحی اعزام می شوند نواقص و مشکلات را بررسی می کنند.

وی ادامه داد: مهر امسال همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) است از همین رو سال تحصیلی جدید را "مهر محمدی" نامگذاری کرده‌ایم. امیدواریم این سال را به شیوه‌ای آغاز کنیم که هیچ معلمی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

حبیبی با اشاره به اینکه مدیران مدارس خوزستان براساس کارنامه‌هایی که در حوزه‌های پرورشی و آموزشی برای آنها صادر خواهد شد سنجیده می‌شوند، گفت: مدیران باید در قالب‌های مختلف مانند برنامه‌های صبحگاهی، شرکت در جشنواره‌ها، مسابقات و یادواره‌های شهدا، تمام مفاهیم مهم دینی و ملی ازجمله فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف، حجاب، قرآن و عترت را در مدرسه اجرا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: مبنای عملکرد ما در آموزش و پرورش اسناد بالادستی است و مهمترین سند به عنوان چراغ راه، سند تحول بنیادین است. بر همین مبنا بخشی از وظایف آموزش و پرورش ریشه‌ای و اصیل و بخشی دیگر فرعی است.

حبیبی ادامه داد: تربیت تمام ساحتی یک دانش آموز طی 12 سال در آموزش و پرورش، حیات طیبه، شناخت هویت‌های مذهبی و آموزش مهارت‌های مهم فردی و اجتماعی زندگی هدف اصلی ماست.

وی با اشاره به مراحل آموزش در این وزارتخانه خاطرنشان کرد: مرحله کودکستان دوره شناخت، دبستان دوره یادگیری سواد و متوسطه دوره مهارت‌آموزی است. دانش آموز در این ۱۲ سال باید به این مهارت های مهم زندگی دست یابد.

حبیبی با بیان اینکه در هیچ کجای سند تحویل بنیادین از آزمون نامی برده نشده است ادامه داد: هدف ما، آموزش و پرورش است و اگر آزمونی گرفته می شود باید در راستای آموزش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس استعداد درخشان براساس رقابت‌های علمی شکل گرفته‌اند؛ انتظار از این مدارس ویژه است و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته و اقدامات پیش بینی شده شاهد رتبه های خوب کنکور باشیم.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری شاهد رتبه های خوب دو رقمی و سه رقمی از دانش آموزان خوزستان هستیم که تعدادی از آنان مانند رتبه 4 منطقه و 10 کشوری از مدارس دولتی ما هستند. به گفته مقام معظم رهبری تقویت مدارس دولتی جز مسائل با اهمیت‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار