بحران اقتصادي موجب افزايش افراد نيازمند به دريافت مواد غذايي در ايتاليا شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به  نقل از شبکه راي نيوز ؛ ايتاليايي ها امروز براي تهيه ناهار سال نو ميلادي دو ميليارد و پانصد ميليون يورو هزينه خواهند کرد، اما هنوز شهروندان زيادي قادر نيستند حتي يک وعده غذاي مناسب براي خود تهيه کنند و براي تهيه آن بايد بسته کمک هاي غذايي دريافت کنند.

گزارشگر شبکه در همين زمينه  گزارش داد، با توجه به بحران اقتصادي، ايتاليايي هايي که قادر نيستند نيازهاي ضروري غذايي خود را تهيه کنند، در حال افزايش هستند. واقعيتي که در دو سال اخير در حال بدتر شدن بوده و بيش از همه کودکان، خانواده ها و افراد سالخورده را تحت تاثير خود قرار داده است. در سال 2012 ميلادي سه ميليون و هفتصد هزار شهروند ايتاليايي بسته کمک هاي غذايي دريافت کرده اند. تعداد افراد نيازمند به دريافت کمک نيز در سال 2012 ميلادي با سي وسه درصد افزايش به نهصد و بيست وسه هزار و ششصد نفر رسيده است.

در جنوب ايتاليا ميزان افراد فقيري که حتي قادر به خريد مواد غذايي لازم براي خود نيستند چهل و پنج درصد افزايش يافته و به يک ميليون و سيصد و چهل و هشت هزار نفر رسيده است. اين قشر از افراد جامعه در مرکز بيست و پنج و در شمال بيست و چهاردرصد افزايش يافته اند. اتحاديه اروپا تا سال 2013 ميلادي هر سال صد ميليون يورو براي کمک به اين افراد در اختيار ايتاليا قرار مي دهد. اما تامين اين منابع نيز با خطر قطع شدن مواجه اند زيرا برخي از کشورها مخالف تامين مجدد منابع مالي براي برنامه کمک هستند. 
برچسب ها: ایتالیا ، غذا ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار