رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس کمیته دفاع و امنیت ملی مجلس ویتنام گفت: ظرفیتهای مناسبی برای توسعه و گسترش همکاریها میان دو کشور وجود دارد و مجلس شورای اسلامی بر توسعه روزافزون مراودات دوستانه ایران و ویتنام به‌ویژه روابط پارلمانی تأکید می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي  لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهمیت تقویت و تحکیم مناسبات دو کشور در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: فرصتهای فراوانی در زمینه‌های صنعتی و فناوری وجود دارد که باید با گسترش ارتباطات بخشهای مختلف اجرایی شود.

وي در ادامه تقویت مراودات بخشهای خصوصی جمهوری اسلامی ایران و ویتنام را سبب آشنایی و تعاملات هر چه بیشتر میان تجار و بازرگانان دو کشور و تقویت همکاریها در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی دانست.

"نگوین کیم خوآ" رئیس کمیته دفاع و امنیت ملی مجلس ویتنام نیز در این دیدار با اظهار خشنودی از سفر به کشورمان، بر ضرورت شناخت هر چه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر تأکید کرد و گفت: ظرفیتهای خوبی در بخشهای اقتصادی و کشاورزی ویتنام وجود دارد که می توان با تسهیل تبادلات اقتصادی و صنعتی، زمینه بهره‌گیری از آنها را در راستای تحکیم همکاریهای دو کشور فراهم کرد.

وی روابط سیاسی و پارلمانی ویتنام و ایران را دوستانه خواند و افزود: رفت و آمد مقامات سیاسی و پارلمانی موجب بسط و توسعه مراودات دوستانه در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی خواهد شد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، ویتنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار