ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با کنترل وضعيت بازار به مسئله گراني و نابساماني اقتصادي خاتمه دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني درنطق پيش از دستور يازدهمين جلسه مجلس نهم در گراميداشت هفتم تيرماه سالروز شهادت آيت الله بهشتي و جمعي از نمايندگان اظهار داشت: آيت الله بهشتي به صورت مظلومانه به شهادت رسيد ولي راه و رسم ايشان همواره ادامه خواهد داشت.
رئيس مجلس نهم در ادامه به بحث ساماندهي وضعيت اقتصادي کشور توسط دولت را اولويت اصلي کشور قلمداد کرد و گفت: بايد دولت با کنترل وضعيت بازار به مسئله گراني و نابساماني اقتصادي خاتمه دهد.
وي خطاب به کميسيون هاي برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصاد، صنايع و معادن و ساير کميسيون هاي ذي ربط خاطرنشان کرد: بايد با عزم جدي و اقدامات لازم درجهت کنترل بازار و کاهش قيمت ها در نظارت در عملکرد دولت براين زمينه گام بردارد.
وي همچنين به نقش وزارت خانه هاي صنعت،معدن و تجارت و کشاورزي در کنترل وضعيت بازار اشاره کرد و گفت: بايد وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس برنامه ريزي دقيق و راهکاري مدون تلاش مضاعفي درخصوص حل معضل گراني انجام دهد.
رئيس مجلس خاطرنشان کرد: به دولت توصيه مي کنيم تلاش مجدانه اي در خصوص گراني هاي اخير انجام دهد.
منتخب مردم قم درمجلس شوراي اسلامي همچنين به تشکيل کميته اي تحت عنوان کميته پيگيري منويات مقام معظم رهبري درهيئت رئيسه اشاره کرد و گفت اين کميته در راستاي پيگيري فرمايشات مقام معظم رهبري از تدوين استراتژي و اولويت هاي مجلس تشکيل شده و به ادامه فعاليت هاي خود خواهد پرداخت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله مسکن و دفاتر نمايندگان اشاره کرد و گفت: قطعا هيچ کدام از نمايندگان توقعي جز يک زندگي متوسط نداشته و ندارند ولي برخي از جو سازي هاي ناحق درمورد نمايندگان در بدو شروع کار مجلس نهم آغاز کردند که تهمتي بيش نبوده و صحت ندارد.
وي همچنين با اشاره به حقوق نمايندگان گفت: حقوق نمايندگان براساس قانون خدمات کشوري و بلکه کمتر از آن بوده و هيچ گونه شائبه اي دراين خصوص وجود ندارد./ب2
برچسب ها: لاریجانی ، نطق ، بازار ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار