رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است كه بايد به سوريه مهلت داد در قالب انجام اصلاحات دمكراتيك درجهت حل مشكلات داخلي خود گام بردارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي عصر ديروز(شنبه) با ماهر الطاهر عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين ديدار و گفت‌وگو كرد.

لاريجاني در ابتداي اين ديدار با تمجيد عنصر مقاومت در مبارزات مردم فلسطين عليه رژيم صهيونيستي گفت:‌ رژيم اشغالگر قدس امروزه بيش از هر زماني در انزوا قرار دارد و وقوع انقلاب‌هاي اسلامي در منطقه به تشديد اين انزوا كمك كرده است.

 وي در ادامه افزود: شرايط كنوني جهان اسلام مي‌طلبد كه مسلمانانان با حفظ اتحاد خود موضع واحدي در مقابله با سياست‌هاي اشغالگرانه رژيم صهيونيستي اتخاذ نمايند.

 رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اوضاع سوريه گفت: سوريه طي چند دهه گذشته در خط اول مقاومت عليه رژيم صهيونيستي قرار داشته است و به همين سبب مورد هجمه از سوي دشمنان خود قرار گرفته است.

 لاريجاني در پايان با اشاره به روند كلي انقلاب‌هاي مردمي درمنطقه اظهار داشت: اين انقلاب‌ها مراحل تكميلي خود به سمت پيروزي نهايي را طي مي كند و از اين رو دشمنان قصد دارند با سنگ‌اندازي، ملتهاي اسلامي را از نيل به مقصود نهايي باز دارند.

 در ادامه اين ديدار ماهر الطاهر عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين با تمجيد از رويكرد مستمر جمهوري اسلامي ايران در حمايت از آرمان فلسطين طي سه دهه گذشته گفت: حمايت بنيادين جمهوري اسلامي ايران از آرمان و مقاومت فلسطين عليه ريم صهيوينستي ناشي از باورهاي ديني مردم و مسئولان آن بوده است.

 وي در پايان با اشاره به وقوع انقلاب‌هاي منطقه خاطر نشان كرد:‌ آمريكا، غرب و رژيم صهيونيستي در پي سوء استفاده از تحولات اخير منطقه‌اي و به انحراف كشاندن آن مي‌باشند كه لازم است با حفظ هوشياري و وحدت در برابر اين توطئه آنها را ناكام گذاشت.

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار