رسانه هاي جهاني در مورد فعاليت هسته اي ايران بحث مي كنند توجه رسانه ها به نمودار جعلي منتشر شده در مورد رشد قابليت اتمي ايران معطوف شده است ديپلمات هاي غربي مدعي شده اند كه از طريق عوامل ناشناس رژيم صهيونيستي به اين اطلاعات دست يافته اند و آنان اهداف سياسي به اين اقدام مبادرت ورزيده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري پراودا، رسانه هاي غربي با انتشار نموداري جعلي مدعي شده بودند كه قابليت ايران براي توليد سلاح اتمي افزايش يافته است.  
 
پس از انتشار اين تصوير رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان بلافاصله صحت آن را تكذيب كرد و اظهار داشت كه اين تصوير ثابت كننده هيچ چيزي چيست.  
 
در مقابل اما "بنيامين نتانياهو" تاكيد كرد كه اين تصوير نشان مي دهد كه ايران در حال عبور از به زعم وي "خطوط قرمز"  تعيين شده است، خطوط قرمزي كه وي سعي داشت تا در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد آن را نمايش دهد که البته با استهزاي جهاني مواجه شد.
 
نتانياهو بارها براي آنكه جهان را در مقابل ايران قرار دهد مدعي شده كه جهان بايستي در سال 2013 تصميم نهايي خود را در مورد فعاليت هسته اي ايران اتخاذ نمايد.

رژيم صهيونيستي سعي دارد تا توجه جهاني را بسوي تهران جلب كند، با اين ادعا كه توانايي جمهوري اسلامي براي توليد سلاح هاي هسته اي افزايش يافته است. در پاييز سال جاري آمريكا و رژيم صهيونيستي سعي كرده اند تا بر اعمال فشار اقتصادي و نظامي بر ايران، آن كشور را وادار به عقب نشيني نمايند. حضور نيروي دريايي آمريكا در خليج فارس در حال افزايش است.  
 
با اين وجود امروز موضع گيري ايران در قبال فعاليت هسته اي اش مشابه موضع گيري آن كشور در ده سال و يا حتي پنج سال پيش نيست. از سال 2010 تاكنون ايران پيشرفت هاي هسته اي بسياري را داشته است و توانسته علاوه بر نيروگاه بوشهر و فردو، نيروگاه اتمي توليد برق 400 مگاواتي را نيز تاسيس نمايد. 

در طول سالهاي اخير، تنش ميان ايران و رژيم صهيونيستي افزايش يافته است. بسياري از تحليلگران معتقدند كه حمله نظامي آن رژيم عليه تاسيسات هسته اي ايران با شكست مواجه خواهد زيرا واكنشي ويرانگر را از سوي جمهوري اسلامي ايران در پي خواهد داشت. در ماه مي سال گذشته، "مير داگان" رئيس پيشين "موساد" به رژيم صهيونيستي در مورد تكرار سناريوي عراق در سال 1981 (حمله به نيروگاه اتمي اوسيراك) براي تاسيسات ايران هشدار داد. داگان مي داند كه با يك بار تجاوز نظامي رژيم صهيونيستي عليه نيروگاههاي هسته اي ايران، توانايي هاي هسته اي جمهوري اسلامي از بين نخواهند رفت. تجاوز احتمالي رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي ايران مي تواند به جنگي منطقه اي تبديل شود. در آن صورت رژيم صهيونيستي نه تنها صرفا از جانب ايران كه از طرف حزب الله لبنان هم هدف حملات موشكي قرار خواهد گرفت. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار