اوباما برای تصویب طرح های مالیاتی خود، همچنان با چالش مخالفت جمهوریخواهان روبروست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار با جان بونر رئیس مجلس نمایندگان این کشور، درباره نزدیک شدن کشور به پرتگاه مالی تبادل نظر کرد. این اولین دیدار رو در روی اوباما با بینر در کاخ سفید است که از اواسط نوامبر تاکنون صورت گرفت. جزئیات این دیدار هنوز کاملا گزارش نشده است، اما به نظر می رسد شخصیتهای برجسته جمهوریخواه بیش از پیش با افزایش مالیات برای طبقه مرفه توافق دارند.  
در عین حال، هر دو جناح سیاسی آمریکا برای دور شدن از پرتگاه مالی باید گامهای بیشتری به سمت یک تصمیم گیری مشترک بردارند. رئیس صندوق بین المللی پول می گوید؛ سرمایه گذاران به یک توافق جامع تر و مشخص تر نیاز دارند.
لاگارد در اینباره، گفت: "من فکر نمی کنم این اقدام کافی باشد، زیرا همچنان تردیدهای زیادی وجود دارد که موجب می شود سرمایه گذاران وارد میدان نشوند، زیرا آنها نمی دانند فردا چه اتفاقی قرار است بیفتد".
الکس استیل کارشناس بلومبرگ، درباره هرگونه نشانه احتمالی از توافقی بین جناح های سیاسی آمریکا بر سر سیاستهای مالی کشور، می گوید: "این نشست اخیر پشت درهای بسته صورت گرفته است. به یاد داشته باشید که بینر هفته گذشته طرح اوباما را یک جُک توصیف کرد. اینها نشانه های خوبی نیستند".
برچسب ها: اوباما ، چالش ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار