وزيرامورخارجه بوليوي در ديدار با معاون وزير امورخارجه کشورمان بر اراده کشورش براي توسعه هر چه بيشتر روابط با جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛«علي اصغر خاجي»، معاون اروپا و آمريکاي وزارت خارجه کشورمان که در سفر منطقه اي به امريکاي لاتين در بوليوي به سر مي برد، با «داويد چوکه هوانکا»، وزير خارجه بوليوي ديدار کرد. 

در اين ديدار  طرفين بر توسعه مناسبات سياسي، اقتصادي و فرهنگي  تاکيد کردند. خاجي در اين ديدار اعلام کرد ايران آمادگي دارد تجربيات خود را براي کمک به توسه اقتصادي بوليوي در اختيار اين کشور قرار دهد. معاون وزير امورخاجه کشورمان  روابط با بوليوي را مهم توصيف کرد و گفت: دو کشور از ظرفيتهاي بالايي براي همکارهاي دوجانبه و چندجانبه برخوردارند. 

«چوکه هوانکا» وزيرامورخارجه بوليوي نيز در اين ديدار ضمن تشکر از همکاريهاي ايران بر ضرورت ايجاد سازوکاري براي استفاده از پتانسيلهاي سياسي، اقتصادي، علمي و فن آوري تاکيد کرد.
وي بر اشتراک ديدگاه هاي ايران و بوليوي در خصوص مسائل بين المللي تاکيد کرد. از جمله اين اشتراکات وي به ضرورت تجديد نظر در ساختار سازمان ملل و حمايت از مردم فلسطين اشاره کرد. 

وزيرامورخارجه بوليوي در زمينه حمايت اکثريت کشورهاي جهان از فلسطين گفت: راي گيري اخير در سازمان ملل نشان داد که مخالفان فلسطين تنها چند کشور معدود هستند. رئيس سياست خارجي بوليوي در زمينه رياست ايران بر جنبش عدم تعهد هم گفت: اين جنبش به رياست ايران از ظرفيت بالايي براي تحقق خواسته هاي ملت هاي مستقل برخوردار است و مي تواند نقش مهمي در صحنه جهاني ايفا کند.
برچسب ها: بولیوی ، ایران ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار