رئیس جمهور ونزوئلا درباره پیروزی مجدد باراک اوباما گفت امیدوارم او به امور کشور خود بپردازد و بر هم زدن ثبات دیگر کشورها را فراموش کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا به همتای آمریکایی خود اوباما هشدار داد در دومین دوره ریاست جمهوری روی مسائل داخلی آمریکا تمرکز کند. چاوز گفت : اوباما دوباره به ریاست جمهوری انتخاب شد. امیدوارم که او و دولتش به فکر باشند. اوباما باید نخست به فکر کشورش باشد که متأسفانه مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری دارد. در این کشور چنددستگی وجود دارد. آمریکا کشوری است که دچار گسست اجتماعی و اقتصادی شده است و فقر هر روز در آن بیشتر می شود. فلاکت و گروهی از نخبگان، این کشور و جامعه آن را استثمار و مسموم کرده ، آن را فریب داده اند و از طریق نبرد رسانه ای، این کشور را بازیچه خود قرار داده اند. امیدوارم که رئیس جمهور اوباما بیاندیشد، خود را وقف اداره کشورش کند و اشغال کشور سایر مردم و بر هم زدن ثبات دیگر کشورها را فراموش کند.
چاوز که ماه اکتبر امسال برای سومین دوره متوالی به ریاست جمهوری ونزوئلا برگزیده شد، از منتقدان سرسخت آمریکا است. اظهارات چاوز یک روز پس از آن مطرح می شود که ایوو مورالس رئیس جمهور بولیوی، نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به تمسخر گرفت و گفت آمریکا را بانکداران و تولید کنندگان اسلحه اداره می کنند. مورالس همچنین گفت می خواهم بدانم چگونه رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا می خواهد آراء مهاجران لاتین تباری را که به وی رای داده اند، جبران کند.
برچسب ها: بین الملل ، چاوز ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار