دولت رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اذعان کرد هدف یک جنگ سایبری گسترده قرار گرفته و هکرها از زمان آغاز تهاجم به غزه در چهار روز پیش میلیون ها بار تلاش کرده اند پایگاههای اینترنتی دولتی را هک کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ یووال استینیتز وزیر دارایی اسرائیل پیش از نشست هفتگی کابینه گفت کابینه اینک در جبهه دیگری -- که همان حملات سایبری به اسرائیل است -- درگیر جنگ است.

استینیتز گفت در چهار روز گذشته اسرائیل 44 میلیون حمله سایبری به پایگاههای اینترنتی رژیم را دفع کرده است. وی افزود به غیر از یکی از حملات که به مدت شش یا هفت دقیقه یکی از پایگاههای اینترنتی ویژه را هدف قرار داده بود همه حملات خنثی شدند.

اظهارات این مقام اسرائیلی یک روز پس از آن مطرح می شود که گروه فعال اینترنتی "ناشناس" اعلام کرد دهها پایگاه اینترنتی سازمان های اصلی و یک بانک بزرگ اسرائیل را در اعتراض به حملات هوایی مرگبار رژیم صهیونیستی به غزه از کار انداخته است.

این در حالی است که هم اسرائیل و هم فلسطینی ها می کوشند در بحبوحه بدترین خشونت های چهار سال گذشته در خاورمیانه از شبکه های اجتماعی برای جلب افکار عمومی به نفع خود بهره برداری کنند.

استینیتز نگفت چه کسی مسئول حملات سایبری بوده است. وی در عین حال گفت دولت اسرائیل موفق شده است تقریبا هر حمله ای را منحرف کند و بدین ترتیب از اختلالات جدی یا صدمات دیگر جلوگیری کند.

روز شنبه گروه هکر " اننیمس " مدعی شد موفق شده است بانک های اطلاعاتی نزدیک به 700 پایگاه اینترنتی بخش خصوصی و دولتی اسرائیل ، از جمله یکی از بانک های مهم بیت المقدس را از کار بیندازد یا پاک کند.

وزیر دارایی اسرائیل اشاره مستقیمی به گروه "اننیمس" نداشت و مشخص نکرد آیا دولت با یک حمله هماهنگ مواجه است یا خیر. وی همچنین از فاش کردن اینکه کدام کشورها در این حملات دست دارند خودداری کرد.

وی در عین حال تاکید کرد کابینه تل آویو برای "پایگاههای اینترنتی حیاتی" پشتیبان ایجاد کرده است که در صورت از کار افتادن این پایگاهها از آنها استفاده خواهد شد.استینتیز گفت :این یک حمله بی سابقه است و موفقیت ما بیش از حد انتظار بوده است.
برچسب ها: سایبری ، حمله ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار