با اينکه باراک اوباما براي يک دوره چهار ساله ديگر به رياست جمهوري آمريکا انتخاب شده است، بسياري از آمريکايي ها همچنان با سياست هاي او مخالفند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري پرس تي وي ، يکي از جنجالي ترين سياست هاي اوباما استفاده روزافزون از هواپيماهاي بدون سرنشين (پهپاد) است.
مرجان آسي خبرنگار پرس تي وي در واشنگتن در گزارشي در اين باره گفت گروهي از فعالان آمريکايي در بيرون مقر سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ، سيا ، در ويرجنييا گردهم آمدند تا به استفاده مستمر دولت آمريکا از پهپادهاي ترور اعتراض کنند.
گرگ چودي از گروه موسوم به نشست دوستان لانگلي هيل که در اين تجمع حضور يافته بود با اشاره به مقر سيا گفت :در آن طرف خيابان افرادي داخل اتاق ها نشسته اند و اين پهپادها را براي حمله به مردم در يمن ، سومالي و همه جاي دنيا هدايت مي کنند. اين هواپيماها به کساني حمله مي کنند که در هيچ دادگاهي محاکمه نشده اند و هيچ کسي هم نگران کشته شدن افراد بيگناه در حملات آنها نيست.
جوديث کلي ، از فعالان گروه پکس کريستي نيز که در اين تجمع حضور داشت گفت :«دولت ما فکر مي کند (استفاده از اين پهپادها) راهبرد بسيار خوبي است. اما ما به اينجا آمده ايم تا بگوييم نه. ما با اين نوع قتل ها مخالفيم. بايد راه ديگري پيدا شود.»
حملات پهپادها در افغانستان ، پاکستان ، سومالي ، ليبي و يمن افزايش يافته است. پهپادها فقط در افغانستان از سال 2009 بيش از يکهزار و صد حمله انجام داده اند. باراک اوباما درست چند ساعت پس از انتخاب دوباره به رياست جمهوري آمريکا مجوز حمله پهپادها در حومه صنعا ، پايتخت يمن را صادر کرد. هرچند مقامات آمريکايي مي گويند در اين حمله سه نفر از تروريست ها کشته شدند ، فعالان آمريکايي حاضر در اين تجمع مي گويند خود اين حمله به منزله يک يک اقدام تروريستي است.
فعالان آمريکايي حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا را هم غيرقانوني مي دانند و هم اقدامي غيراخلاقي و غيرسازنده.
جوآن استالارد از جنبش کد پينک گفت : اينکه يک شيء بي سر و صدا بالا سر شما در پرواز باشد و شما را زير نظر داشته باشد و تصميم به کشتن شما بگيرد خودش يک اقدام تروريستي است. من فکر مي کنم به سادگي مي توان تشخيص داد که اين يک اقدام تروريستي است.
 
گرگ چودي نيز گفت : وقتي از اين هواپيماهاي بدون سرنشين براي حملات استفاده مي شود ديگر آن نداي وجدان که ممکن است انسان را از برخي کارها باز بدارد به گوش نمي رسد زيرا مثل اين است که شما در يک اتاق نشسته ايد و سرگرم يک بازي کامپيوتري هستيد. ما در حال رفتن به سوي يک جنگ پاک و تميز روباتيک هستيم و عنصر انساني را از جنگ حذف مي کنيم. براي همين افراد درگير در چنين جنگي حتي متوجه نمي شوند که سرگرم چه کاري هستند.
يک فعال ديگربه نام مالاکي کيلبرايد از گروه صلح و عدالت ويرجينياي شمالي گفت درباره استفاده فزاينده دولت اوباما از پهپادها گفت :اوباما رئيس جمهور پهپادي است. در دوره رياست جمهوري او استفاده از اين هواپيماها به شدت افزايش يافته است و قربانيان اين حملات نيز به شدت افزايش يافته اند. استفاده از پهپادها در دوره جرج دبليو بوش شروع شد اما متاسفانه دولت اوباما استفاده کننده اصلي از اين پهپادهاي قاتل بوده است.
اين تظاهرات را گروههاي عمدتا مسيحي برگزار کرده بودند. آنها گفتند برنامه برگزاري تظاهرات بر ضد پهپادها ادامه خواهد يافت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار