اتفاقات مدیریت اوایل این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشوردر تیم مس کرمان موجب شد تا بار دیگر این موضوع را متذکر شویم که اگر این بحران لوکوموتیوران در قطار مس ادامه پیدا کند قطعا به نفع هیچ کس نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان ، ناصر شهبازی چندی پیش به کرمان آمد اما سوالی که همگان را با آن مواجه کرد آن بود که آیا مدیران کرمانی پیش از شهبازی، همگی عملکرد قابل قبولی نداشتند که اکنون یک مدیر غیر بومی باید در کرمان بماند؟

سوال بالا را می توان در دو بخش پاسخ داد ، یکی آنکه مدیران قبلی باشگاه مس کرمان باب میل مدیران رده بالا نبودند و یا به میل و سلیقه آنان عمل نکردند و یا اینکه در حالت دوم می توان گفت که شاید در کرمان مدیر نیست و به اصطلاح قحطی مدیر گریبان کرمان را گرفته است.

البته نتیجه گیری را بر عهده خوانندگان مطلب می گذاریم که کدام گزینه پاسخ اصلی سوال بالا است.

مدیر عامل باشگاه مس کرمان نیامده رفت اما ......

مدیر عامل باشگاه مس کرمان پس از یک هفته حضور در کرمان از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان, به گفته عباس آقا ملایی مدیر رسانه ای تیم فوتبال مس کرمان , ناصر شهبازي . که پيش از هفته نهم ليگ برتر جانشين نصرالله گنجلعي خاني مديرعامل سابق باشگاه مس شد, قبل از هفته دهم ليگ برتر از سمتش استعفا کرد.

شهبازي از ارائه توضيحات بيشتر در مورد دليل استعفايش به خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان, خودداري کرد .

از مجيد ذين الديني مسئول مالي صندوق بازنشستگي مس کرمان که مدتي هم سابقه مديريت در باشگاه مس رفسنجان را داشته به عنوان گزينه اصلي مديريت باشگاه مس نام برده مي‌شود.

وی از امروز به عنوان سرپرست جدید این باشگاه کار خود را آغاز می کند.

هر چند که یک هفته بعد از این ماجرا باز، زور مدیران ارشد مس به همه عوامل دیگر چربید و شهبازی یک بار دیگر بر روی صندلی ریاست باشگاه مس کرمان نشست.

خطر کسر امتیاز برای مس کرمان

نمایندگان باشگاه مس روز سه شنبه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رفتند تا در رابطه با شکایت میرسلاو بلاژویچ سرمربی سابق این تیم جلسه خود را برگزار کنند.

علت شکایت بلاژویچ از باشگاه مس نیز به مطالبات باقی مانده وی از فصل قبل برمی گردد که ظاهرا از سوی باشگاه مس پرداخت نشده است.

با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و همچنین با وجود جریمه ها و دیر کردهای احتمالی حالا باشگاه مس شاید چیزی در حدود دو برابر مبلغ ابتدایی را حالا باید به اجبار پرداخت نماید.

هرچند قرار بود شخص بلاژویچ نیز برای شرکت در این جلسه به ایران بیاید اما وی با دادن وکالت به پیپلزاده مترجم خود کارهای حقوقی مربوط به این جلسه را به وی واگذار کرده است.

مترجم چیرو در تیم مس در این باره می گوید:" بلاژویچ پیش از این بارها خواستار این بود که با باشگاه مس به توافق برسد تا کار به کمیته انضباطی نرسد اما مقامات باشگاه مس توجهی به پیغام های وی نکردند و به نوعی در این زمینه با بی توجهی وی را مجبور به پیگیری از طرق قانونی کردند.

وی افزود: با تماسی که با وی داشتم در رابطه با وضعیت دلار و مسائل مربوط به ان توضیح دادم و وی بازهم تاکید کرد که حاضر است با باشگاه مس به توافق برسد که امیدوارم این علاقه از سوی باشگاه مس نیز وجود داشته باشد تا توافق خوبی در این جلسه حاصل گردد".

با این حال مسئولین باشگاه مس مجبورند به نوعی رضایت بلاژویچ را در این جسله جلب کنند چراکه در حال حاضر قیمت دلار در بهترین وضعیت خود در چند ماهه اخیر به سر می برد و همچنین در صورت عدم جلب این رضایت شاید کار به کمیته انضباطی فیفا هم کشیده شود که در این صورت در بدترین حالت کسر امتیاز می تواند یقه باشگاه مس را بگیرد.

نظیر اتفاقی که برای باشگاه پرسپولیس در چند فصل پیش رخ داد و 6 امتیاز این تیم از سوی فیفا کسر شد.

اما مشکل بزرگ باشگاه مس در حال حاضر این است که بنا به وضعیت مبهم شرکت مس و مشخص نبودن وضعیت مدیریتی این شرکت، باشگاه مس نیز در زمینه مالی وضعیت مجهولی دارد و نمی تواند فعلا از شرکت مس پولی در حدود طلب بلاژویچ را جذب کند. مبلغی که بنا به گفته منابه غیر رسمی گفته می شود تا 500 میلیون تومان هم برآورد شده است.

باید دید باشگاه مس در جلسه فردا با نماینده بلاژویچ به توافقی خواهد رسید یا حالا هواداران مس باید سایه ترس کسر امتیاز را هم بالای سر خود ببینند.

متمم قرادادهای قبلی دیگر امضا نمی شود!

هرچند تیم فوتبال مس کرمان با تساوی که در آبادان برابر صنعت نفت کسب کرد با آرامش به تعطیلات لیگ برتر رفت و فعلا با فاصله از مناطق پر خطر تمرینات خود را برای ادامه بازی های لیگ پی می گیرد اما حواس بازیکنان این تیم حتی پس از بازی با نفت متوجه وضعیت نهایی قراردادهایشان بود.

متمم های قرارداد این بازیکنان هنوز امضا نشده است و با توجه به اینکه بازی ها به پایان نیم فصل اول خود نزدیک می شود و موعد پرداخت قسط دوم بازیکنان تیم های لیگ برتری می رسد، بازیکنان تیم مس همچنان در رابطه با وضعیت امضای متمم های قرارداد خود بلاتکلیف هستند.

هرچند با توافقی که میان شهبازی مدیر عامل باشگاه و قاسمپور انجام شده است او فعلا از آن دست مصاحبه های آتشین که در زمان گنجعلی خانی انجام می داد و به عدم امضای این متمم ها شدیدا حمله می کرد، ترتیب نداده است و هر زمان با این پرسش روبرو می شود پاسخ آن را به مدیر باشگاه ارجاع می دهد، اما بعید نیست که دوباره صدای سرمربی مس از این بابت در بیاید و یا اینکه او مشابه رفتاری که در باشگاه داماش انجام داد و پس از کسب چند نتیجه خوب و زمانی که مطمئن شد در این باشگاه به پولی نمی رسد عطابش را به لقابش بخشید، همین کار را در کرمان تکرار کند! بازیکنان مس نیز که فعلا از سوی باشگاه دعوت به عدم انجام مصاحبه شده اند، ترس این را دارند که با صحبت رسمی در این باره، کار دریافت پول خود از باشگاه را سخت تر کنند و ان ها فعلا صبر کرده اند تا نیم فصل ببینند وضعیت به چه سمتی ختم می شود.

ظاهرا باشگاه نیز به آن ها قول داده است که تا قبل از نیم فصل وضعیت متمم ها را روشن می کند.

اما عدم امضای این متمم ها هرروز نکات جالب تری به خود می گیرد.

در حالی که گفته می شود برخی از بندهای این متمم ها شکل عجیبی داشته اند، ظاهرا برخی از مخالفان فعلی مدیریت شرکت مس برای هرچه بیشتر تحت فشار قرار دادن آن ها، وضعیت این متمم ها را به بازرسی کل کشور گزارش داده اند و حساسیت همین نهاد نظارتی سبب شده است که مدیریت جدید باشگاه مس نیز که برای تعین تکلیف همین متمم ها به باشگاه آمده بود نتواند این متمم ها را امضا کند. ظاهرا بازرسان این نهاد چند روزی را هم در باشگاه مس به بررسی قراردادها پرداخته اند.

ظاهرا دیگر قرار نیست آن متمم های توافق شده میان باشگاه با بازیکنان در ابتدای فصل به امضا برسد و گفته می شود که مذاکرات جدیدی با بازیکنان انجام خواهد شد تا متمم های جدیدی در رابطه با قراردادهای بازیکنان امضا شود.

برخی از نزدیکان به باشگاه مس در رابطه با احتمال جدایی چند بازیکن مس در نیم فصل نیز اعلام کرده اند اگر باشگاه با بازیکنان برای امضای این متمم ها به توافق نرسد احتمال جدایی توافقی طرفین هست ولی فعلا هیچ یک از بازیکنان به طور رسمی از جدایی صحبت نکرده است.

باید دید در نهایت این متمم های دردسرساز ابتدای فصل وضعیت باشگاه مس را در ادامه کار خود به چه شکل در خواهد آورد.

تصادف وحشتناک اتوبوس بازیکنان سرچشمه در جاده شمال

با خبر شدیم که اتوبوس بچه های سرچشمه تصادف وحشتناکی هفته گذشته داشتند که خوشبختانه هیچ کدام از آن ها هیچ طور نشدند.

اتوبوس حامل بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال صنعت مس سرچشمه در جاده شمال با تصادفی وحشتناک روبرو شد.

تیم فوتبال سرچشمه که پس از بازی با نساجی مازندران با اتوبوس در حال بازگشت به تهران بود در جاده فیروزکوه به دره سقوط کرد که خوشبختانه این تصادف علی رغم خسارت سنگینی که به اتوبوس وارد کرد به عوامل تیم سرچشمه صدمه ای وارد نکرد و چند تن از بازیکنان تیم نیز که دچار صدمه شده بودند با درمان سراپایی از بهداری مرخص شدند. ظاهرا اتوبوس تیم سرچشمه پس از برخورد با خودروی پژو از جاده منحرف شده است و به داخل دره سقوط کرده است. اقدامات پلیس راه مازندران برای یافتن علت تصادف همچنان ادامه دارد. به گفته علی رمضانی سرپرست این تیم حال تمامی بازیکنان خوب است و آن ها با ماشینی دیگر راهی تهران شده اند. تیم مس سرچشمه در بازی این هفته خود با نتیجه دو بر یک مغلوب نساجی مازندران شد.

کارشناس فوتبال:

شهبازی یک مدیر توانمد و فوتبالی است

کار شناس فوتبال گفت: شهبازی یک مدیر توانمد و فوتبالی است

علی قرایی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران, گفت: ورزش بدون مردم هیچ جایگاهی ندارد و این رسانه است که می تواند ای پل ارتباطی میان مردم و ورزش را برقرار کند.

وی افزود: مدیر فعلی به نطر من مدیر لایق و خوبی است و از آن جایی که نسبت به وی شناخت کافی دارم وی یک فرد فوتبالی است و سابقه درخشان در فوتبال و باشگاه سایپا داشته است.

قرایی بیان داشت: این مطلب را به اتفاق اکثریت مردم می دانند که بیشتر تصمیم گیری باشگاه مس کرمان در تهران است اما این شرایط کم کم رو به بهبودی است.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی باشگاه آینده ای روشن در برابر باشگاه نیست البته خطر افتادن نیز این تیم را به دلیل فاصله کم امتیازش با تیم های بالا جدول تهدید می کند .

وی در پایان گفت: سقوط این تیم به دسته پایین تر به مفع هیچ کس نیست جز اینکه پتانسیل های فوتبالی این استان نابود شود.

البته تلاش زیادی کردیم که در مورد وضعیت کنونی باشگاه از مدیر عامل باشگاه مس کرمان نیز مصاحبه ای داشته باشیم اما وی متاسفانه حاضر به مصاحبه نشد.

چیزی که در تمام مطالب بالا مشخص است این است که لوکوموتیو ران با قدرتی در قطار مس نیست و امیدوارم که این مسئله حل شود و قطار مس هم مانند قطار بزرگ تیم های لیگ برتر ی صاحب یک مدیر قویدر باشگاه خود شود تا اینکه یک روز بیاید و یک روز برود و البته دوباره برگردد./س

گزارش از : محمدعلی موحدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.