در پی درخواست یکی از وزرای کابینه الجزایر از پاریس برای عذرخواهی به سبب جنایاتی که فرانسه علیه مردم کشورش در دوران استعمار انجام داد، یکی وزرای کابینه نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه با حرکتی غیر اخلاقی به این خواسته واکنش نشان داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المختصر، ژرار لونگه وزیر دفاع کابینه سارکوزی و نماینده کنونی جنبش ملی در سنای فرانسه، در واکنش به این خواسته الجزایر، در برابر نمایندگان سنا، دستانش را به روش اهانت آمیز و به روشی غیر اخلاقی برای الجزایری ها بلند کرد بدون آنکه بداند دوربین های کارگذاشته شده در سنا این حرکت ناشایستش را ضبط کرده اند.

لونگه پس از این رسوایی اخلاقی در تلویزیون ظاهر شد و گفت از حرکتش پشیمان نیست چنانچه فرانسه نیز هیچگاه از اشغال نظامی الجزایر پشیمان نبوده است، «ما همواره اعلام کرده ایم برای داشتن رابطه ای سالم با الجزایر آماده ایم اما به نظر می رسد اقدام مقامات الجزایری در تداوم یادآوری دوران استعمار مانعی در مسیر چنین رابطه ای باشد».

تنش های لفظی میان سیاستمدران فرانسوی و الجزایری در آستانه پنجاه و هشتمین سالگرد انقلاب آزادیبخش الجزایر شدت گرفته است.

واکنش موهن ژرار لونگه تنها چند روز پس از سخنان کریستین استروز وزیر صنایع کابینه سارکوزی(رئیس جمهوری پیشین فرانسه) انجام می شود.

استروز در سخنانش از کشور الجزایر با عنوان (الجزایر فرانسوی) یاد کرد بکه به نوعی اشاره به این نکته است که فرانسه الجزایر را بخشی از خاک خود می داند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار