شباهت نيويورک به مناطق ويران شده لندن در زمان جنگ جهانی دوم

یکی از سناتورهای ایالت نیویورک برخی مناطق این ایالت را به ویرانی های لندن در زمان جنگ جهانی دوم تشبیه کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی ، در ساحل شرقی آمریکا هم اکنون کار عظیم پاکسازی مناطق طوفانزده و عادی سازی اوضاع در این مناطق آغاز شده است .باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که کارزار انتخاباتی خود را به حال تعلیق درآورده است در ایالت نیوجرسی بسر می برد. ایالت نیوجرسی بیشترین خسارت ناشی از طوفان را شاهد بود.

برخی از افرادی که در خانه های خود محبوس شدند اکنون خواستار آن هستند که امدادگران آنها را از خانه هایشان بیرون بکشند. حدود هشت میلیون نفر در مناطق طوفانزده هنوز بدون برق زندگی می کنند. احتمال دارد هزینه هایی که طوفان سندی تحمیل کرده است به چهل میلیارد دلار برسد. گرچه متروی نیویورک دستکم تا چهار روز دیگر قابل بهره برداری نخواهد بود اما زندگی در خارج از منطقه ی پائین منهتن به تدریج درحال بازگشت به حالت عادی است. در میدان تایمز نیویورک بازارهای مالی در چند ساعت گذشته بازگشایی شدند. همچنین دو فرودگاه در شهر نیویورک فعالیت خود را از سر گرفتند.

شهر نیویورک دومین شب را بدون برق و روشنایی خیره کننده ی ساختمان های خود سپری کرد. چهار هزار نفر از کارکنان شبکه ی انتقال برق آمریکا از مناطق مختلف این کشور به سمت مناطق طوفان زده حرکت کردند تا کمک کنند که جریان برق سریعتر وصل شود.

در منطقه ی کوئینز کل یک محله براثر سیل و آتش سوزی ویران شد. بیش ازیکصد خانه در آتش سوختند. این آتش سوزی وخیم ترین آتش سوزی در تاریخ نیویورک محسوب می شود.

چارلز شومر سناتور ایالت نیویورک که از مناطق طوفانزده ی نیویورک دیدن می کرد این منطقه را به ویرانی های لندن در زمان جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و گفت این منطقه انسان را به یاد جنگ جهانی دوم می اندازد.

در ایالت نیوجرسی که در همسایگی نیویورک قرار دارد طوفان سندی خسارت های بسیار زیادی برجای گذاشت. طوفان سندی دو شنبه شب به نیوجرسی رسید که هم باعث سیل و هم باعث ایجاد آتش سوزی شد. ویرانی ها در کل مناطق ساحلی نیوجرسی دیده می شود. بخش هایی از این شهر که در ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد ویران شده است.

هر چند جریان آب درحال فروکش کردن است اما مردم ساعت ها در خانه هایشان محبوس شدند.گارد ملی آمریکا برای عملیات نجات و ارائه ی کمک به مردم وارد عمل شده است.

کریستوفر کریستی فرماندار ایالت نیوجرسی در واکنش به این طوفان گفت:من هرگز در عمرم چنین طوفانی ندیدم. این طوفان وخیم ترین طوفانی است که من تاکنون دیده ام .

ساحل شرقی آمریکا شاهد وخیم ترین وضعیت جوی بود اما این اَبَر طوفان آثار خود را در بخش های دیگر آمریکا هم باقی گذاشته است. در ایالت کارولینای شمالی و ایالت کنتاکی سرمای شدید باعث بارش برف شده است.
برچسب ها: نیویورک ، سندی ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار