پاسی از نیمه های شب گذشته بود که ناگاه تجمع مردمی مرا به شگفت آورد ایستادم و نظاره گر شدم و در چشم آن مردم انتظار را دیدم، شاید انتظار برای خشم و اندوهی که در سینه هایشان نهفته بود...

پاسی از نیمه های شب گذشته بود که ناگاه تجمع مردمی مرا به شگفت آورد ایستادم و نظاره گر شدم و در چشم آن مردم انتظار را دیدم، شاید انتظار برای خشم و اندوهی که در سینه هایشان نهفته بود، دلیلی خواستم برای خود از این چشم خشم آلود منتظر بودم که ناگاه چشم به بنری در جلوی جمعیت افتاد که رویش نوشته بود اعدام یک متجاوز به عنف

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افراد زیادی در جهان اعدام می شوند که هر کدام برای خود علتی به حق و یا ناحق دارند به هر حال هر عملکردی در جهان اگر به صورت متعادل صورت بگیرد موثر بخش بوده و می تواند نقش مفیدی را ایفا کند و اعدام نیز از این امر مستثنی نیست به طور مثال اعدام برای تجاوزگران اگر صورت بپذیرد با افزایش ارتکاب آنان به جرم همراهیم و اگر زیاد صورت گیرد وحشت را در میان می گستراند.

یک روانشناس در این باره اظهار داشت: برخی از افراد تجاوزگر و یا بزهکار به علت غرور وارده، ناشی از محیط و تحریک اطرافیان هیچ گاه خود را در چنگ اسیری و اعدام نمی بینند و هر بار بر این تفکرند که راهی برای گریز از آن وجود دارد و یا هیچگاه این اتفاقات برایشان پیش نخواهم آمد و اگر هم بیاید آنها آنقدر زرنگ در کار خود هستند که بتوانند آن را از خود طرد کنند.

اين کارشناس روانی در رابطه با افرادی که خود را به چوبه ی دار تحمیل می کنند اذعان داشت: برخی دیگر از افراد اعدام شده که به صورت تجاوزگر در جامعه رونمایی می شود. دچار مریضی های روانی بوده که باید آنان را تحت مراقبت های روانی قرار دهیم زیرا این دسته از افراد یا به صورت مادرزادی این شکل را همراه دارند و یا با برخورد و مواجهه با آسیبی بزرگ دچار اختلافات روانی و تصمیم گیری ذهنی شده اند و بعضی از آنها تا حد جنون در بیماری خود فرو رفته اند.

و در ادامه معتقد است که این دسته از بیماران روانی با سایر بیماران متفاوند به این دلیل که به هیچ وجه نمی توان از ظاهر آنان به بیماری درونشان پی برد و به همین علت است که می گوییم افرادی که با آسیب سخت و مشکلی طاقت فرسا رو به رو شده اند باید تا چند وقت زیر نظر پزشک مربوط مراقبت شوند تا از صحت روانی و مغزی آنان اطمینان حاصل شود.

افشاری آسیب شناس در رابطه با اعدام افراد تصریح کرد: گروهی از افراد دست به اعمالی می زنند که نتیجه اش می تواند چوبه دار باشد که این افراد گاه خودآگاه و گاه ناخودآگاه مرتکب این جرایم می شوند که می توان اعتیاد به مواد مخدر به ویژه شیشه و قرص های روان گردان و مواد مصرفی الکلی را عواملی برای ارتکاب جرم های ناخودآگاه افراد معرفی کرد.

وی در ادامه افزود: آن دسته از افرادی که به صورت خودآگاه اقدام به جنایاتی بزرگ از قبیل آدم ربایی، تجاوز به عنف، ترور و قاچاق مواد مخدر می زنند از عواقب آن نیز آگاهند و لذت و ثروت دنیوی را بر هر چیزی ارجح تر می دانند که این دسته از افراد از همه به چوبه دار مستحق تر هستند.

آزادمنش کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دوری از خدا و اعتقاد نداشتن به روز رستاخیز گروهی به کام اعدام می کشاند افزود: در جامعه افرادی که اعدام می شوند و حکم قصاص بر آنان جاری می شود مفسد فی الارض شناخته شده که خدا این حکم را بر آنان روا داشته که از دلایل آن که یک شخص عملی را انجام می دهند که مستحق به اعدام است می توان دوری از خدا و یاد او و انجام اعمالی که هر چه بیشتر خدا را نسبت به خود خشمگین می سازد گفت و این افراد به طور حتم به روز رستاخیز و معاد الهی ایمان ندارند که دست به چنین اعمالی ناپسند می زنند بر آنکه از آن ترسی داشته باشند./ل

برچسب ها: وحشت ، عقرب سیاه ، ارتکاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.