مدير سايت كرسي‌هاي آزادانديشي، تحقق فضاي مطلوب در كرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها را فرهنگ سازي از سوي دانشجويان در اين مسير دانست.

سجاد اکبري در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تك قالبي بودن كرسي‌هاي آزاد انديشي اظهار داشت: مسئولان برگزاري کرسي‌ها در دانشگاه‌ها با ايجاد موانعي در تحقق و برگزاري، علاوه بر تک قالبي کردن متاسفانه امکان تغيير و ورود به مباحث مختلف در آن را با محدوديت مواجه كردند.

وي با اشاره به عوامل محدود کننده در تحقق کرسي‌هاي آزاد انديشي گفت: دانشجويان و رئيس دانشگاه از جمله عواملي هستند که با عملكرد خود به عنوان موانعي در تحقق کرسي‌ها دخيل‌اند و در اين مسير عدم مجوز براي برگزاري چنين فضايي از سوي رييس دانشگاه براي دانشجويان مشكل‌ساز شده است.

مدير سايت آزاد فکري در ادامه افزود: شوراي مرکزي کرسي‌هاي هر دانشگاهي هم سطح شوراي فرهنگي است و جمع كردن اعضاي اين شورا کار بسيار دشواري است چرا كه بعضا ماه‌ها جلسات شوراي فرهنگي تشکيل نمي‌شود و اين مسئله بر تشکيل و برگزاري کرسي‌ها در فضاي دانشگاه‌ها تاثير گذار است.

اکبري با اشاره به موضوعات مورد بحث در کرسي‌هاي آزاد انديشي گفت: اقتصاد مقاومتي، تحريم‌ها و مباحث مبنايي در هر موضوعي به جز انتخابات رياست جمهوري از موضوعات مورد بحث ما است و بايد گفت که زمان براي پرداختن به انتخابات رياست جمهوري در دانشگاه‌ها با توجه به شرايط كنوني كشور زود است.

وي به روند بهبود برگزاري کرسي‌ها در دانشگاه اشاره و تصريح کرد: خوشبختانه موانع موجود در دانشگاه‌ها در حال برطرف شدن است و بايد گفت كماكان در اين مسير در پروسه اداري  مشكلات وجود دارد.

اکبري در انتقاد از رويکرد رسانه‌ها در برگزاري کرسي‌ها خاطر نشان کرد: عدم انجام کرسي‌ها در دانشگاه‌ها از جمله مباحث و رويکردهاي انتقادي رسانه‌ها است در حالي که در طول دو ترم گذشته 1200 کرسي برگزار شده و اين رقم بسيار خوبي است که بايد در گسترش و كيفيت آن تلاش بسياري کرد.

مدير سايت آزاد فکري با تاکيد بر اين مسئله که بايد به کيفيت انجام کرسي‌ها دقت داشته باشيم، خاطر نشان کرد: نگاهي که رسانه به برگزاري کرسي‌ها دارند يک نگاه ساختاري و قالبي است که بايد در اين مسير يک جريان فکري را در جامعه فرهنگ‌سازي کنيم و دانشجويان گزينه مناسبي براي ايجاد اين فضا هستند لذا مطالبات بايد به گونه‌اي باشد تا به فضاي مطلوب در برگزاري کرسي‌ها برسيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آزاد فکری ، دانشگاه ، کرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار