پس از انفجار خط صادراتي گاز ايران به تركيه، شركت ملي گاز ايران به صورت رسمي براي ترميم اين خط و كمك به شركت بوتاش اعلام آمادگي كرد كه شركت بوتاش نيز از مسئله استقبال نموده و طي ارسال نامه رسمي از شركت ملي گاز ايران درخواست تجهيزات و ادوات مورد نياز براي ترميم هرچه سريعتر خط مذكور را نموده است.

جواد اوجي رئيس شرکت ملي گاز ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: به دنبال حادثه در خط لوله وارداتي گاز تركيه از ايران در حدود 140 كيلومتري مرز ترکيه با ايران در داخل كشور تركيه، شركت ملي گاز ايران به صورت رسمي براي ترميم اين خط و كمك به شركت بوتاش اعلام آمادگي كرد كه شركت بوتاش نيز از مسئله استقبال نموده و طي ارسال نامه رسمي از شركت ملي گاز ايران درخواست تجهيزات و ادوات مورد نياز براي ترميم هرچه سريعتر خط مذكور را نموده است.

مدير عامل شركت ملي گاز ايران افزود: پس از درخواست شركت بوتاش كليه اقلام و تجهيزات درخواستي هم اكنون آماده شده و از صبح امروز (30/7/91) از منطقه 8 عمليات انتقال گاز ايران به محل حادثه ارسال خواهد شد. وي اضافه كرد: با توجه به صعب العبور و كوهستاني بودن منطقه و سرماي هوا، ارسال تجهيزات و كمك هاي شركت ملي گاز ايران در سرعت ترميم اين خط تأثير بسيار زيادي خواهد داشت.

لازم به ذكر است خط صادراتي گاز ايران به تركيه روز جمعه مجدداً در نزدیکی شهر اگری در شرق ترکیه بر اثر انفجار دچار آسيب ديدگي شده و در حال حاضر صادرات گاز طبيعي به كشور مذكور متوقف مي باشد./ف

برچسب ها: گاز ، اوجی ، ترکیه ، ایران ، انفجار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار