ژاپن به تمسخر گرفته شدن فاجعه هسته‌اي فوکوشيما در شبکه دو تلويزيون فرانسه اعتراض و از آن شکايت رسما کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ان اچ کي ژاپن، در پي شکست يک بر صفر تيم ملي فوتبال فرانسه در برابر تيم ملي ژاپن در بازي دوستانه در روز جمعه که با درخشش ايجي کاواشيما، دروازه بان تيم ملي ژاپن، همراه بود، کانال دو تلويزيون فرانسه درباره اينکه دروازه بان ژاپن به علت تشعشعات هسته‌اي فوکوشيما تغييرات ژنتيک پيدا کرده و داراي چهار دست شده و از اينرو توانسته به اين خوبي از دروازه ژاپن در برابر حملات مکرر تيم ملي فرانسه محافظت کند، لطيفه‌اي تعريف کرد و حتي عکس دستکاري شده‌ي اين دروازه بان را با چهار دست نشان داد و همچنين اين عکس و لطيفه را در پايگاه اينترنتي اين شبکه بارگذاري کرد و آن «تأثير فوکوشيما» ناميد.

به دنبال اين حرکت تمسخرآميز شبکه ياد شده، مقامات سفارت ژاپن در پاريس به اين طنزِ توهين‌آميز اعتراض و از اين شبکه رسماً به دادگاه شکايت کردند. تيم ملي ژاپن در طول تاريخ فوتبال اين کشور، تا مسابقه روز جمعه، هرگز نتوانسته بود تيم ملي فرانسه را شکست دهد.

مجري اين شبکه افزود، برخي از رسانه ها و مطبوعات اروپايي، از جمله روزنامه‌اي در بلژيک، نيز از طرح اين فکاهيِ تمسخرآميز در کانال ياد شده در فرانسه انتقاد کردند و گفتند، مجري برنامه شنبه شب اين کانال پاي خود را از حد معمول فراتر گذاشته است.

کاواشيما، دروازه بان تيم ملي ژاپن، هم اکنون در يکي از باشگاه‌هاي حرفه‌اي در ليگ فوتبال بلژيک بازي مي‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار