تشکيل هرم مثلثي شکل بين انبوه سازان، دولت و ساکنين بافت فرسوده مي تواند به تدريج بافت هاي جديد را جايگزين بافت هاي فرسوده کند.

باقر ميلاني کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: طبق قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي مبني بر اينکه سالانه 10 درصد از بافت فرسوده بايد وارد مرحله بازسازي و دوباره سازي شود افزود: ساخت 400 هزار واحد مسکوني متوسط واحدهاي نوسازي بافت فرسوده در طول يک سال است.

انبوه سازان معتقدند که دولت بايد با همان شرايطي را که براي مسکن مهر داشته در بافت فرسوده هم عملي کند که اين شرايط شامل زمين 99 ساله، وام 20 الي 25 ميليون توماني و همچنين تضمين خريد واحدهاي مسکوني است.

لازم به ذکر است، که در بافت فرسوده به جاي 99 ساله بودن زمين با زمين 3 ساله در اختيار انبوه سازان قرار گيرد، بدين معني که دولت بافت هاي فرسوده را از ساکنين آنها خريداري کند و مبلغ آن را طي سه سال از انبوه سازان پس بگيرد.

ديگر خواسته  انبوه سازان اعطاي وام 30 ميليون توماني به ازاي هر واحد مسکوني از سمت دولت است.

باقرميلاني در پايان خاطرنشان کرد: با تشکيل اين مثلث و لحاظ کردن مسائل مربوطه مقدار قابل توجهي از بافت فرسوده از بين خواهد رفت و دولت و شهرداري بايد هرچه سريعتر وارد عمل شوند و بافت هاي فرسوده را خريداري کنند و ساکنان آنها را در جاي مناسب اسکان دهند تا انبوه سازان با شرايط مناسب و در نظر گرفتن نرخ تورم دست به کار شوند و با جلب رضايت انبوه سازان و ساکنين بافت فرسوده از سوي دولت اين طرح با موفقيت به اجرا خواهد رسيد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار