اسپانيايي ها که از آينده اقتصادي کشورشان نااميد شده اند، براي يافتن کار به انگليس هجوم آورده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  بي بي سي ؛‌ بيش از نيمي از جوانان زير بيست و پنج سال در اسپانيا بيکار هستند و کاهش شديد فرصت هاي شغلي در اين کشور باعث شده است که جوانان به اميد يافتن کار، راهي کشورهايي مانند انگليس شوند.

نارضايتي  از اوضاع اقتصادي در انگليس رو به افزايش است و هر چه که ريزش فرصت هاي شغلي و بيکاري در اين کشور بيشتر مي شود، نارضايتي ها نيز افزايش مي يابد.

بيشتر اين جوانان که تحصيل کرده نيز هستند مي گويند بيشتر کارخانه ها و مراکز توليدي در اسپانيا به حال تعطيل در آمده اند و از اين رو، با وجود اينکه انگليسي ها نيز خود دل خوشي از بازار کار کشورشان ندارند، راهي انگليس شده اند. آمار منتشر شده در اسپانيا نشان مي دهد در شش ماهه نخست سال اسپانيا را ترک کرده اند که اين ميزان در مقايسه با سال گذشته چهل و چهار درصد افزايش نشان مي دهد.

در حال حاضر هفتاد و هفت هزار اسپانيايي ساکن انگليس هستند که اين ميزان از سال دو هزار و ده تا کنون، افزايشي سي درصدي را نشان مي دهد. براي کار در انگليس فرد بايد بيمه ملي را داشته باشد و شمار اسپانيايي هايي که خواستار اين بيمه شده اند، بعد از پاکستان بيشتر از همه مليت هاي ديگر است.

بيشتر کارشناسان خروج نيروهاي جوان و کاري از اسپانيا را تهديدي براي اين کشور مي دانند ولي برخي نيز معتقدند حضور اين افراد و ديدن آموزش هاي لازم در انگليس، در صورت بازگشت به اسپانيا به سود اين کشور و در صورت عدم بازگشت، به سود انگليس خواهد بود.

برچسب ها: اسپانیا ، انگلیس ، مهاجرت ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار