بحران اقتصادي اسپانيا، مردم اين کشور را به سمت کمک خواهي از صليب سرخ کشانده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني بي بي سي،  بحران اقتصادي در منطقه ادامه دارد. اين بحران اقتصادي و مالي با مشکل بيکاري همراه شده است. بحران يورو سبب شده است حدود بيست و پنج درصد از مردم اسپانيا دچار بيکاري شوند. پيش بيني هاي صندوق بين المللي پول نيز حاکي از آن است که تا سال آينده، رشد اقتصاد اسپانيا يک مميز سه دهم درصد کاهش خواهد يافت. اوضاع مردم اسپانيا به حدي بد شده است که صليب سرخ براي نخستين بار از مردم اين کشور خواسته است به اين نهاد خيريه کمک کنند تا صليب سرخ از آن براي کمک رساني به مردم نيازمند استفاده کند. صليب سرخ تبليغاتي را هم براي اين منظور تهيه کرده است و پخش مي کند. اين تصاوير نشان دهنده وضع بغرنج شمار فزاينده اي از مردم اسپانيا است که به مشکلات جدي اقتصادي مبتلا مي شوند. صليب سرخ که يکي از شناخته شده ترين و معتبرترين نهادهاي خيريه در اسپانيا است ، معمولا از مردم اسپانيا براي کمک ها در هنگام وقوع بلاياي طبيعي در کشورهاي ديگر، کمک به کشورهاي فقر زده  و امثال آن درخواست کمک مي کند. اما با تشديد آثار سياستهاي رياضت اقتصادي در اسپانيا و دشوار شدن شرايط زندگي براي مردم اين کشور، اين بار کارهاي خيريه در داخل اسپانيا اولويت پيدا کرده است . به همين علت، صليب سرخ اسپانيا در تلاش است در اين شرايط به کمک افراد نيازمند در داخل اسپانيا بشتابد.
خوزه خاوير سانچز اسپينوزا از مسئولان صليب سرخ اسپانيا در اين خصوص گفت:« مردم اسپانيا به علت بيکار شدن به کمکهاي صليب سرخ نياز پيدا کرده اند. آنها براي نخستين بار به ما مراجعه مي کنند تا کمک دريافت کنند.»
درحالي صليب سرخ اسپانيا از مردم اين کشور درخواست کمک مي کند که چشم انداز اقتصادي اين کشور تيره و تار است. يک چهارم مردم اسپانيا بيکار هستند و هنوز آثار سياستهاي بسيار تند و شديد رياضت اقتصادي دولت اسپانيا آنگونه که بايد احساس نشده است. اجراي سياستهاي رياضت اقتصادي مي تواند سبب تشديد نابرابري در اسپانيا شود. نتيجه اين نابرابري ها نيز بروز ناآرامي ها و آشوبها در اسپانيا خواهد بود. تظاهرات ماه گذشته مردم اسپانيا در خيابانهاي مادريد،پايتخت و درگير شدن آنها با نيروهاي پليس مويد همين مسئله است. بحران اقتصادي دامنگير بسياري از خانواده ها در اسپانيا شده است. در اين ميان، صليب سرخ اسپانيا اميدوار است خانواده هايي که هنوز چندان دچار مشکل نشده اند بتوانند دست کمک به هموطنان خود بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار