پليس اسپانيا به سوي معترضان به سياست‌هاي رياضتي گلوله مشقي شليک کرده و با باتوم به آنها حمله کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  بي بي سي ؛ درگيري ميان پليس و معترضان زماني شدت گرفت که تظاهرکنندگان درصدد بر آمدند تا از موانع کار گذاشته در خيابان‌ها عبور کرده و وارد ساختمان پارلمان شوند.

رسانه‌هاي اسپانيا گفته‌اند که حداقل 20 نفر در اين درگيري‌ها بازداشت شده و ده‌ها نفر نيز زخمي شده‌اند. تظاهرکنندگان  هنگام خروج نمايندگان مجلس از ساختمان متفرق شدند. تظاهرات روزهاي اخير «پارلمان را تسخير کنيد» نام گرفته است.

اين تظاهرات زماني برگزار شده که دولت اسپانيا قرار است فردا (پنجشنبه، 27سپتامبر) سياست‌هاي جديد رياضتي خود را به مجلس ارائه کند.

 دولت دست راستي اين کشور درصدد کاهش کسري بودجه اسپانيا است.اين کشور در حال حاضر در دومين رکود اقتصادي خود در سه سال اخير به سر مي‌برد و نرخ بيکاري در اسپانيا به 25 درصد رسيده است.

قرار است دولت اسپانيا فردا، پيش نويس لايحه بودجه سال 2013را به مجلس ارائه کند.
طبق گزارش‌ها، در اين لايحه کاهش هرچه بيشتر در هزينه‌هاي دولتي به منظور پايان دادن به بحران مالي اين کشور مد نظر قرار گرفته است.

هزاران نفر امروز در ميدان نپتون در مرکز مادريد جمع شدند و از آنجا به سوي مجلس راهپيمايي خود را آغاز کردند اما پليس بر سر راه آنها موانع فلزي کار گذاشته بود.صدها پليس ضد شورش و خودروهاي پليس نيز در محل حضور داشتند تا مانع از نزديک شدن معترضان به ساختمان مجلس شوند.

تام باريج، خبرنگار بي بي سي در مادريد مي‌گويد تظاهرات در پايتخت اسپانيا توسط سايت‌هاي اجتماعي سازماندهي شده و بسياري از جوانان اسپانيايي در اين تظاهرات شرکت داشتند.
خبرگزاري فرانسه مي‌گويد طبق قوانين اسپانيا، افرادي که در برابر پارلمان دست به تظاهرات بزنند و فعاليت آن را در زماني که در حال فعاليت است مختل کنند، ممکن است به حبس تا يک سال محکوم شوند.

 اقتصاد اسپانيا با کسري بودجه شديد و بدهي هنگفتي مواجه است و دولت اسپانيا با اعمال سياست‌هاي رياضتي تلاش کرده بدهي‌هاي دولتي را کاهش دهد.
برچسب ها: اسپانیا ، مادرید ، پلیس ، حمله ، معترض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار