روزنامه گاردين با انتشار مطلبي تحت عنوان "کودکان انگليسي قرباني سياست هاي اقتصادي کامرون" به بررسي تاثير مستقيم سياست هاي اقتصادي دولت انگليس بر کودکان اين کشور پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اين روزنامه انگليسي با انتقاد از سياستهاي اقتصادي دولت "ديويد کامرون" نوشت: اجراي رياضتهاي مالي بصورت متوالي که خانواده هاي انگليسي را به زانو درآورده است دولت انگليس را از ادعاهاي خود در ترويج عدالت اجتماعي بسيار دور کرده است.
روزنامه گاردين نوشت: از بين بردن فقر خانواده ها و کاهش اين فشار بر کودکان انگليسي غير ممکن است زيرا مستمري هاي کودکان و کمک هزينه مسکن و خانه داري قطع شده و معافيتهاي مالياتي ويژه خانواده ها يا بطور کلي لغو شده و يا کاهش يافته است.
اين روزنامه همچنين افزود: بيش از 250 مرکز بهزيستي کودکان در سال گذشته در شرف تعطيل شدن بودند و 124 مرکز هم تعطيل شدند و به هزار مرکز ديگر دستور اجراي سياستهاي رياضت مالي داده شد.
اين روزنامه خاطر نشان کرد: اجراي رياضتهاي مالي در انگليس باعث افزايش موج نگراني ها و خشم در بين مردم اين کشور شده است زيرا تاثيرات منفي اين سياستها بطور مستقيم بر خانواده ها و کودکان انگليسي فشار وارد کرده است و خط فقر را افزايش داده است .
اين در حالي است که سازمانهاي پژوهشي از سال گذشته تا کنون همواره هشدار داده اند که تعداد اشخاصي که - به ويژه کودکان و نوجوانان انگليسي - در سالهاي آينده زير خط فقر قرار خواهند گرفت افزايش خواهد يافت.
گفتني است،مرکز پژوهشهاي اقتصادي انگليس در گزارشي اعلام کرده است : بيش از 2.2 ميليون کودک در انگليس و نزديک به 2 ميليون فرد بالغ در سالهاي 2009 و 2010 در فقر مطلق زندگي کرده اند.
اين مرکز پژوهشي همچنين پيش بيني مي کند در سالهاي 2012 و 2013 سايه فقر بر زندگي حدود 6 هزار کودک و 800 هزار فرد بالغ سنگيني خواهد کرد.
برچسب ها: انگلیس ، کامرون ، کودک ، گاردین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار