معاون اداری مالی شهرداری تهران گفت: حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی باعث کم کردن مقررات دست و پا گیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین‌محمد پورزرندی در همایش معاونان و مدیران مالی اداری شهرداری کلان‌شهر‌های کشور، اظهار کرد: امروزه در کشورهای توسعه یافته بیش از 70 درصد درآمد های شهرداری پایدار است، در صورتی که در ایران کمتر از 30 درصد است.

معاون اداری مالی شهرداری تهران گفت: نگاه علمی به اقتصاد شهری به‌عنوان محور رشد و فعالیت ناچیز و مطالعه نیز در این خصوص کم بوده است.

وی منابع مالی را موتور حرکتی شهرداری تعبیر کرد و گفت: بومی کردن ابزارهای مالی،سیستم تعهدی و مشارکت‌های مردمی برای تامین منابع مالی از عوامل تاثیرگذار در حرکت شهرداری‌ها هستند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: سیستم امروز نقدی شهرداری‌ها با سیستم‌های دنیا هم‌خوانی ندارد و باید برای اصلاح آن گام‌هایی برداشته شود.

پورزرندی ادامه داد: امروزه معاونان اداری مالی 2 بال حرکتی مهم دارند، منابع انسانی و منابع مالی که باید مدیریت صحیح شوند.

وی به مباحث مشارکت مردمی در ساخت شهر اشاره کرد و افزود: با ترغیب شهروندان و ایجاد انگیزه مادی و معنوی، شرایطی را برایشان فراهم کنیم که مردم خودشان شهرها را پویا کرده و آن‌را بسازند.

پورزرندی حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی را کم کردن مقررات دست و پا گیر ذکر کرد و گفت: با ساخت شهرها شهروندان نسبت به سرنوشت شهر خودشان خوش‌بین می‌شوند و مشارکت همه جانبه را به‌دنبال می کشد./س

برچسب ها: حرکت ، کرمانشاه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.