معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: باد و طوفان، رعد و برق، جاری شدن سیلاب‌ها و... موسوم به مونسون، در چند روز اخیر بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد کرده است.

حمیدرضا جلایر با بیان اینکه شهرستان‌های داراب، فسا، مهر، ممسنی و کوهچنار بیشترین خسارت ناشی از طوفان اخیر را متحمل شده‌اند، گفت: شکستگی و تخریب ۲۸ اصله پایه و آسیب پذیرشدن حدود ۸۷ پایه فشار متوسط و ضعیف به دلیل شسته شدن اطراف پایه‌ها در اثر شدت سیلاب، وارد آمدن خسارت به ۴ دستگاه تابلوترانس، آسیب دیدگی ۱۸۰ مترکابل خودنگهدار، آسیب دیدگی ۲.۲ کیلومتر شبکه فشارمتوسط و ۱.۳ کیلومتر شبکه فشارضعیف و معیوب شدن ۴۵ دستگاه ترانسفورماتور از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق استان فارس در جریان این طوفان است.

او تاکید کرد: با وجود وارد آمدن خسارت‌های سنگین به تاسیسات و تجهیزات برق در جریان طوفان و بارندگی‌های این سامانه بارشی، تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های عملیاتی باعث شد درکوتاه‌ترین زمان ممکن با اصلاح شبکه یا مانورخطوط توزیع آسیب دیده با خطوط دیگر، شبکه برق احیا و مشترکان برق‌دار شوند.

جلایر، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی پرسنل، پیمانکاران و سیمبانان صنعت برق درخصوص پایداری شبکه در شرایط سخت ناشی از وقوع طوفان اخیر در استان فارس افزود: همواره همکاران و گروه‌های عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش شبکه هستند تا در صورت بروز خسارت و آسیب احتمالی به خطوط توزیع برق، موارد را بررسی و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به اصلاح و تامین برق مشترکان کنند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآور شد: در زمان وقوع بارندگی و طوفان گروه‌های عملیات و اتفاقات در محل‌های تعیین شده در مرکز و نواحی مدیریت‌های تابعه این شرکت، مستقر و با اقدام سریع و به موقع نیروها، مشکلات درکوتاه‌ترین زمان ممکن رفع و زمینه تامین برق مطمئن و پایدار فراهم شد.

او تصریح کرد: در هر شیفت کاری ۱۶۵ گروه شامل (گروه اتفاقات، گروه کمکی بحران، جرثقیل و بالابر و گروه خط گرم) مشغول بوده و با تلاش جهادی نسبت به رفع سریع مشکلات مناطق آسیب دیده در همان ساعات اولیه پایداری شبکه برق اقدام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار