مدیرکل گمرک پرویرخان از مهار آتش‌سوزی در پارکینگ تانکرهای سوخت رسان داخل خاک عراق با همکاری ایران خبر داد.

رضا قربانی دوشنبه شب گفت: طبق اطلاعات اولیه کسب شده از مدیر مرز پرویزخان عراق در جریان این آتش سوزی ۲۰دستگاه تانکر ایرانی و عراقی در آتش سوخته و چندین نفر نیز کشته شده اند.

وی ادامه داد: طی فراخوانی چندین دستگاه ماشین آتش نشانی از شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به منظور مهار آتش سوزی به مرز پرویزخان عراق اعزام شدند و با تلاش گسترده اکنون آتش مهار شده است.

وی گفت: در رابطه با هویت افراد فوت شده و تعداد تانکرهای ایرانی دچار حریق به محض کسب خبر از مدیر مرز عراق اطلاع رسانی خواهد شد.

هیچ تبعه ایرانی در آتش سوزی مرز پرویزخان آسیب ندید

مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمانشاه اعلام کرد: در جریان حادثه آتش سوزی تانکرهای سوخت در طرف عراقی مرز پرویزخان هیچ ایرانی آسیب ندیده است.

 محمدباقر محمدی دوشنبه شب  افزود: تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر پایگاه پرویزخان و یک تیم از شعبه شهرستان قصرشیرین برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

 وی عنوان کرد: در این حادثه یک نفر جان باخت و ۱۲ نفر دیگر مصدوم شدند که همه آنها از اتباع عراق بودند.

پیش از این مدیرکل گمرک پرویزخان هم با اشاره به مهار آتش سوزی در محوطه پارکینگ تانکرهای سوخت رسان عراقی گفته بود: هیچ تانکر ایرانی در این حادثه آسیب ندید و همه رانندگان آنها نیز در سلامت کامل هستند.

به گفته رضا قربانی در جریان این آتش سوزی ۱۴ دستگاه تانکر عراقی دچار سانحه شد و یک راننده عراقی نیز جان باخت.

استان کرمانشاه ۲ مرز رسمی، پنج بازارچه مرزی و در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ گذرگاه انجام می‌شود.

پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به عراق از طریق این معبر صورت می‌گیرد.

هم اکنون مبادلات عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

 

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.