رییس پلیس راه استان کرمانشاه از اوج گیری موج بازگشت زوار اربعین طی امروز و فردا خبر داد و گفت: در حال حاضر ترافیک در محور‌های تردد زوار نیمه سنگین است.

سرهنگ عبدالحسین زارع، با اشاره به شروع موج بازگشت زوار طی چند روز گذشته گفت: با توجه به پایان گرفتن مراسم اربعین، طی امروز و فردا شاهد اوج گیری این موج هستیم و به نظر می‌رسد این موج تا روز هفتم شهریور ادامه داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین، اما روان در محور‌های تردد زوار هستیم و شلوغ‌ترین محور هم محور اسلام آبادغرب-کرمانشاه است، چرا که موج بازگشت زوار از دو مرز خسروی و مهران از این محور می‌گذرد.

زارع با توجه به شلوغی و ازدحام محور‌های استان از زوار خواست تا برنامه بازگشت را زمانبندی کرده و از هرگونه عجله و شتاب برای برگشت خودداری کنند.

وی افزود: هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز در شرایط شلوغی جاده می‌تواند حوادث تلخی را رقم بزند، بنابراین توصیه اکید این است که رانندگان از هرگونه تخلف حادثه ساز جدا اجتناب کرده و بدانند پلیس در زمینه برخورد با رانندگان متخلف گذشتی نخواهد کرد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از رانندگان خواست تا حتما بعد از دو ساعت رانندگی در جایی توقف کرده و مدتی را استراحت کنند.

وی با بیان اینکه عمده حوادث ترافیکی در موج بازگشت زوار ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است، از زواری که سرنشین خودرو هستند خواست تا در صورت مشاهد خواب آلودگی راننده حتما به اصرار او را متوقف کرده و اجازه ادامه حرکت را به او ندهند چرا که یک لحظه خواب آلودگی راننده می‌تواند به قیمت جان تمام سرنشینان تمام شود.

زارع با اشاره به سیر کاهشی حوادث ترافیکی در اربعین امسال، گفت: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی زوار این سیر کاهشی همچنان تا پایان گرفتن موج بازگشت ادامه داشته باشد.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.