مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به مخالفت این اداره کل در تغییر رییس هیات کشتی استان؛ گفت: وجود برخی مسایل شخصی در روند برکناری «محمدحسین محبی» مشهود و حاکم بود.

منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه روز شنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه وی یکی از مخالفان سرسخت برکناری رییس هیات کشتی کرمانشاه از سوی فدراسیون کشتی بود افزود: رییس فدراسیون کشتی چند بار به صورت شفاهی و کتبی از این اداره کل خواسته بود که برای برکناری محمدحسین محبی از ریاست هیات کشتی استان اقدام کنیم، اما ما هربار با این درخواست مخالفت می‌کردیم.

وی اظهار کرد: در آخرین نامه فدراسیون کشتی به این اداره کل که هشتم خردادماه ارسال شد نیز به دلیل آنچه این فدراسیون عدم ارتقای کشتی کرمانشاه، نارضایتی اهالی کشتی استان، عدم جذب اسپانسر، عدم میزبانی در برگزاری مسابقات و نتایج و عملکرد ضعیف فنی عنوان شده است خواستار عزل رییس هیات کشتی استان شده بود که باز هم با مخالفت این اداره کل مواجه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه یادآور شد: نهایتا با توجه به مخالفت‌های اداره کل ورزش و جوانان، علیرضا دبیر موضوع را به حکمیت وزارت ورزش که علاوه بر رییس فدراسیون، ۶ کارشناس نیز در آن حضور داشتند کشاند که در آن جلسه نیز (۳۱ تیرماه) من از رییس هیات کشتی استان و عملکرد وی دفاع کردم ولی با وجود این، حکمیت ورزش رای به عزل رییس هیات کشتی استان داد.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه و حتی ایران ۱۵ سال با برادران محبی خاطره دارند و وظیفه همه است به قهرمانان ورزشی احترام بگذارند ادامه داد: در نشستی که با رییس فدراسیون کشتی داشتیم نیز به این نکته تاکید کردم که تنها چهار ماه تا پایان دوره ریاست آقای محبی باقی مانده و قصدی هم برای شرکت در انتخابات هیات ندارد پس بنابراین نیازی به تشکیل جلسه حکمیت و برکناری ایشان نیست ولی ایشان قبول نکردند.

حاتمی این گونه برخورد‌ها را نوعی خیانت به اسطوره‌های ورزشی کشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه فدراسیون کشتی طی این مدت خود یکی از مهمترین دلایل عدم پیشرفت کشتی کرمانشاه بوده است به طوری که علاوه بر عدم حمایت از هیات کشتی استان، با چندین بار درخواست میزبانی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی نیز مخالفت کرد.

وی با اظهار رضایت از عملکرد هیات کشتی استان در سال‌های اخیر گفت: هیات کشتی کرمانشاه در سال‌های اخیر موفق به کسب مدال‌های مختلفی در پیکار‌های کشتی در رده‌های مختلف به ویژه المپیاد‌های ورزشی بوده و از نگاه این اداره کل کارنامه هیات کشتی استان کاملا پذیرفتنی است.

حاتمی در مورد وضعیت کنونی هیات کشتی استان بعد از این برکناری افزود: پس از برگزاری جلسه حکمیت و رای آن، به اداره کل ورزش و جوانان ابلاغ شد تا ظرف مدت ۱۰ روز برای سرپرستی این هیات فردی را معرفی کنیم که با وجود آنکه هم اکنون ۲۰ روز از زمان معرفی فرد یاد شده می‌گذرد ولی هنوز فدراسیون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.