مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: این جمعیت از ابتدای سفر‌های اربعینی تا کنون در مرز رسمی خسروی به ۳۰ هزار نفر از زائران خدمات عمومی ارائه داده است.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: خدمات ارائه شده به زائران اربعین در مرز خسروی شامل توزیع برشور، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ارائه آموزش‌های لازم به منظور مقابله با گرمازدگی و همچنین کمک‌های اولیه بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۸۰ عملیات امدادی در داخل ایران و خاک عراق انجام داه است که در نتیجه این عملیات‌ها همچنین ۴۰ نفر از زائران مصدوم در داخل عراق را به دلیل سوانح مختلف از مرز خسروی به کشورمان منتقل کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به کاهش چشمگیر آمار فوتی‌ها و مصدومان به دلیل ارتقای سطح زیرساخت‌ها گفت: همچنین یک نفر فوتی در داخل عراق را از مرز خسروی به کشور انتقال دادیم و یک نفر فوتی نیز در داخل عراق را نیز از خاک عراق انتقال دادیم.

محمدی از تدوام خدمات رسانی جمعیت هلال احمر تا پایان ورود زائران به کشور خبر داد و گفت: امدادگران، نجاتگران و داوطلبان این سازمان در کنار زائران و یار و همراه آن‌ها در سفر معنوی اتربعین خواهند بود.

او اضافه کرد: تمام عوامل امدادی جمعیت هلال احمراز ورودی استان کرمانشاه تا مرز خسروی در ۴۷ پایگاه آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران برای بازگشت به کشور را دارند و در آمادگی کامل هستند و در مرز منذریه عراق نیز درمانگاه هلال احمر استقرار آمبولانس و تیم‌های امدادی برای خدمت به زوار آماده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.