دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود ، توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) را خطرناک تر از اقدام صهیونیست ها در به آتش کشیدن بخشی از مسجد الاقصی دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار، وی سکوت درباره توهین به ساحت پیامبر اعظم را بسیار اشتباه خواند.

 سید حسن نصرالله تاکید کرد: امروز دفاع از ساحت مقدس پیامبر(ص) به معنای دفاع از تمامی مقدسات و تمامی ادیان و پیامبران الهی است .

وی تاکید کرد که انتشار این فیلم موهن اتفاقی بزرگ و خطرناک است، اما بدتر از آن اصرار سایت های منتشر کننده این فیلم بر ادامه انتشار آن است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه پیامبر اکرم بعد از خداوند متعال مقدس‌ترین شخصیت برای مسلمانان است، گفت: من اعتقاد دارم که آنچه که اتفاق افتاده است، خطرناک تر از حادثه به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1969 بود، سکوت در مورد این حجم بالا از توهین نیز یک خطر است و امتی که در مقابل توهین به پیامبرش ساکت بنشیند، این پیام را به اسرائیل خواهد داد که می تواند مسجد الاقصی را نیز آتش بزند.

وی این اقدام را تجاوزی علیه مسلمان دانست و تاکید کرد که برای مقابله با هر تجاوزی علیه ملت چه در عرصه نظامی یا سیاسی یا فکری یا اقتصادی معمولا در دو راستا وارد عمل می شوند، اول شناسایی اهداف و تلاش برای به شکست کشاندن و ممانعت از تحقق این اهداف است و دومین محور فعالیت برای عدم تکرار این تجاوزها است.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان در مورد محور اول یعنی اهداف دشمن از این تجاوز ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان و مسیحیان را یکی از مهم‌ترین و خطرناکترین اهداف دشمن از توهین های مکرر به مقدسات دینی دانست و گفت که این افراد سعی می کنند و احتمال می‌دهند که مسلمان با مشاهده این تصاویر به دنبال انتقام گیری از اهانت به پیامبر خود خواهند بود، آنها می خواهند جمعیت های مسیحی را مسئول این تجاوز نشان دهند، اما به علت نحوه برخورد علمای دینی و سیاستمداران با این اتفاقات خشم ملت های عربی علیه سیاست های آمریکا ریخته شد، نه علیه مسیحیان که این فیلم توهین آمیز به آنها نسبت داده می شد.

وی تاکید کرد که رسانه های خبری در حالی مسیحیان قبطی را مسئول این توهین می دانند که روحانیون ارشد قبطی به سرعت تهیه این فیلم موهن را محکوم کرده‌اند و این موضوع تاثیر زیادی در از بین رفتن این هدف دشمن داشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که سازندگان و عوامل فیلم موهن همچنان تهدید می‌کنند که فیلم کامل را منتشر خواهند کرد، این یک نشانه مثبت است که نشان می دهد خشم عمومی مردم به روی آمریکایی ها و اسرائیلی گشوده شده، نه علیه مسیحیان.

دبير كل حزب الله لبنان در سخنان خود، دفاع از رسول الله (ص) را دفاع از مقدسات، انبياء و اديان آسماني دانست و خاطرنشان كرد: ايجاد فتنه ميان مسلمانان و مسيحيان جهان، هدف اصلی دشمنان از تكرار اهانت به مقدسات است و اين بار مسيحيان  براي پيشبرد اهداف دشمنان ، وسيله قرار داده شده اند.

نصر الله گفت: خشم ملتها از فيلم موهن به مقدسات اسلامي متوجه آمريكا - و نه مسيحيان- است و نبايد کسی در دام فتنه گرفتار شود.

دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد: بايد آمريكا به سبب پخش اين فيلم توهين آميز مجازات شود.

نصرالله در ادامه افزود: دولت آمريكا به بهانه آزادي بيان اعلام مي كند كه اقدامي عليه عاملان ساخت و پخش اين فيلم صورت نخواهد داد، حال آن كه صاحبان ديدگاه ضد صهيونيستي از سوي آمريكا مجازات مي شوند كه اين امر دال بر مواضع دوگانه آمريكا در قبال آزادي بيان است.

سيد حسن نصر الله افزود: آيا مسلمانان حق ندارند از  قانوني مشابه قانون مجازات منكرين هولوكاست برخوردار باشد؟

دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد بايد براي جلوگيري از چنين اقدامهاي توهين آميزي تلاش كرد و فتوي امام خميني (ره) درخصوص نويسنده كتاب آيات شيطاني، عامل بازدارنده اي براي تكرار نشر چنين كتابي شد.

سيد حسن نصر الله افزود بايد براي صدور قانون بين المللي  و لازم الاجراي منع توهين به اديان آسماني و انبياء تلاش كرد.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی امشب خود گفت: شبکه المنار به خاطر انتقاد از رژیم صهیونیستی مورد حمله غربی ها قرار گرفت.

وی افزود: این شبکه در فرانسه به این دلیل محاکمه شد و در بسیاری از کشورهای محدود شد. چطور اینجا آزادی بیان معنی ندارد اما هنگام توهین به مقدسات و ادیان آزادی بیان معنی دارد.

نصرالله در ادامه افزود: دولت آمريكا به بهانه آزادي بيان اعلام مي كند كه اقدامي عليه عاملان ساخت و پخش اين فيلم صورت نخواهد داد، حال آن كه صاحبان ديدگاه ضد صهيونيستي از سوي آمريكا مجازات مي شوند كه اين امر دال بر مواضع دوگانه آمريكا در قبال آزادي بيان است.

به گفته حسن نصر الله، قضيه توهين به اسلام، امنيت بين المللي را در معرض تهديد قرار مي دهد و بحراني غير قابل مهار است. اگر در اين فيلم همانطور كه به پيامبر اسلام توهين شده است به پادشاه و يا رئيس جمهوري يكي از كشورهاي عربي توهين مي شد ، جنجال بيشتري ايجاد مي گرديد.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: آيا ما با امكانات عظيمي كه در اختيار داريم از دفاع از پيامبر خود عاجزيم ؟ حكام جهان اسلام بايد آمريكا را به احترام به مقدسات و نبي اسلام وا دارند.

سيد حسن نصر الله گفت: در جامعه لبنان با توجه به سطح هوشياري ملي ،همزيستي مسالمت آميز برقرار است و اين مساله در سفر پاپ به اين كشور رخ نمود و لبنان مي تواند با توجه به جايگاه منطقه اي و بين المللي  كه دارد ايفا گر نقش مهمي در سطح جهان باشد و برگزاري نشست سازمان همكاري اسلامي براي جلوگيري از توهين به اسلام را خواستار شود و در سطح مردمي نيز براي جلوگيري از پخش فيلم موهن به رسول اكرم تلاش كند.

دبير كل حزب الله لبنان افزود: بايد براي تصويب قانون مجازات عاملان توهين به اديان آسماني تلاش كرد.

به گفته سيد حسن نصر الله روز دوشنبه به عنوان آغاز تظاهرات مردمي در منطقه جنوب لبنان در اعتراض به ساخت  فيلم موهن به مقدسات اسلامي تعيين شده و همه حكومتها بايد دريابند كه احترام به مقدسات مسلمانان، با منافع آنان در ارتباط است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود از تمامی مردم لبنان خواست تا عصر روز دوشنبه ساعت پنج به وقت محلی در تظاهرات اعتراض آمیز به فیلم اهانت آمیز به پیامبر مشارکت کنند.

این تظاهرات قرار است که در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان برگزار شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین گفت تظاهرات دیگری روز چهارشنبه در مدینه «صور» و روز جمعه در شهر «بعلبک» و روز شنبه در «بنت جبیل» و روز یکشنبه در شهر «هرمل» برگزار خواهد شد و از تمامی ساکنان شهرهای مجاور این شهرها دعوت کرد تا در این تظاهرات مشارکت کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: در هر شهری باید مسلمانان به خیابان‌ها سرازیر شوند و تمامی دولت‌ها باید بدانند که منافعشان در جهان عرب و اسلام به احترامشان به مقدسات جهان عرب و اسلام بستگی دارد.


برچسب ها: سخنرانی ، نصر ، الله ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار