در استان تهران 4 هزار و 167 نفر در سامانه طرح کشاورزي مهر ثبت نام کردند که از اين تعداد يک هزار و 235 نفر آنان را زنان تشکيل مي دهند.

احمد لطفي نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص طرح توسعه کشاورزي مهر افزود: طرح کشاورزي مهر به ابتکار رئيس جمهور مطرح شد و هيئت وزيران از اين طرح به خوبي حمايت کردند.

وي ادامه داد: تمام دانشجويان، فارغ التحصيلان رشته کشاورزي، متخصصان و کارجويان اين بخش و کساني که در حوزه کشاورزي کار مي کنند مي توانند از مزاياي اين طرح بهره مند شوند.

لطفي نژاد تصريح کرد: صندوق توسعه ملي سپرده گذاري کرده تا تسهيلات ارزان قيمت با نرخ کارمزد 7 درصد از طريق بانک کشاورزي در اختيار کارجويان قرار گيرد.

وي افزود: شرکت هاي تعاوني از طريق کارجويان تشکيل و با ايجاد پرونده و ثبت آن طرح را براي استفاده از تسهيلات به کارگروه اجرايي رفته و بعد از تصويب به بانک عامل معرفي مي شوند.

مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان تهران تاکيد کرد: طرح ها در 120 رشته کشاورزي است که از کليه منابع کشسور از جمله آب و زمين استفاده مي شود.

وي در خصوص ثبت نام شدگان استان تهران افزود: در استان تهران 4 هزار و 161 نفر در سامانه طرح کشاورزي مهر ثبت نام کردند که از تعداد ثبت نام شدگان يک هزار و 235 نفر زن و 2 هزار و 285 نفر مرد هستند.

لطفي نژاد ادامه داد: يک هزار و 362 مدرک مهارت و تخصصي از سازمان جهاد کشاورزي و سازمان فني و حرفه اي کشور است که 462 طرح به ستاد اجراي شهرستان ها با ميزان سرمايه گذاري 2 ميليون و 207 هزار و 100 ميليون ريال معرفي شده اند.

وي اضافه کرد: از تعداد طرح ها 251 طرح به بانک عامل معرفي شده است.

وي افزود: ورامين و پاکدشت قطب کشاورزي استان تهران است که اخيرا يک هزار هکتار در پاکدشت در اختيار اين طرح قرار گذاشته شده است.

لطفي نژاد خاطرنشان کرد: براي پالايش کارجويان از تمامي ارگان ها و سازمان جهاد کشاورزي استعلام مي شود و زمان استعلام به سرعت و کمتر از يک ماه به طول مي انجامد./عب
برچسب ها: تعاون ، کشاورزی ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار