مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اعتباری بالغ بر 133 میلیارد تومان به توسعه مشاغل خانگی در این استان اختصاص یافت.

احمد لطفی‏ نژاد در گفت ‏وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس قانون "حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی" و تصویب آیین‏نامه آن توسط هیئت وزیران، شرایط خوبی برای جنب‌وجوش در این بخش فراهم آمده است.

وی با اشاره به ویژگی‏های بارز مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: تولید محصولاتی با کیفیت بهتر و همچنین بهای تمام شده کمتر را می‏توان از برترین ویژگی‏های مشاغل خانگی برشمرد.

لطفی‏ نژاد ادامه داد: با توجه به اهمیت این بخش از حوزه اشتغال، تسهیلاتی بالغ بر 133 میلیارد تومان از منابع قرض‏الحسنه بانک‏های عامل برای تامین نقدینگی تهیه ملزوماتی همچون مواد اولیه و تجهیزات ابزاری برای تحقق این مهم منظور شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: موضوع توسعه اشتغال خانگی در کارگروه اشتغال و سرمایه‏گذاری استان تهران به ریاست شخص استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این نشست، تمام اختیارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به مسئولان شهرستانی نیز واگذار شد.

لطفی‏ نژاد ادامه داد: بدین ترتیب، هم‏استانی‏های آماده اشتغال در بخش مشاغل خانگی نیازی به مراجعه به اداره‏کل مستقر در پایتخت نداشته و همه امور خود را می‏توانند در ادارات شهرستان‏های تابعه به انجام برسانند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: با اتخاذ این تدبیر انرژی، وقت ارزشمند و هزینه‏های حمل و نقل از دوش اهالی ساکن در نواحی مختلف استان تهران برداشته می‏شود.

وی با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در ابتدای سال جاری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام سال جهاد اقتصادی منقش فرمودند.

لطفی‏ نژاد ادامه داد: دولت خدمتگزار نیز در راستای عمل به فرامین مقام عظمای ولایت، امسال را سال نهضت اشتغال‏زایی نامید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: از این‌رو، همه فعالیت‏ها، جهت‏گیری سرمایه‏گذاری‏ها و طرح‏های بزرگ اقتصادی کشور با رویکرد توسعه اشتغال انجام می‏شود./س

 

 

 

 

 

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.