مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اعتباری بالغ بر یک هزار و هفصد و هفتاد و هفت میلیارد تومان به طرح‏های نیمه ‏تمام اشتغالزای استان تهران کمک می شود.

احمد لطفی‏ نژاد در گفت‏ وگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

از اختصاص اعتباری بالغ بر یک هزار و 777 میلیارد تومان به طرح‏های نیمه‏ تمام اشتغالزا در این استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان اعتبار به پروژه‏های نیمه‏ تمامی در استان تهران اختصاص می ‏یابد که بتوانند تا پایان سال 90 به تحقق تعهدات 397 هزار و 422 فرصت شغلی این استان کمک کنند.

وی ادامه داد: همه فعالیت‏های مجموعه دولت، استانداری تهران و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان معطوف به رفع معضل بیکاری است.

لطفی‏ نژاد با اشاره به تعهدات موجود در قانون پنجم توسعه خاطر نشان کرد: بر اساس تعهدات موجود در قانون پنجم توسعه پیرامون بحث توسعه مشاغل در کشور، نرخ بیکاری تا انتهای این برنامه باید به هفت درصد برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: از این رو، باید کوشش و تلاش گسترده و مبتنی بر برنامه‏ریزی‏ برای توسعه اشتغال و سرمایه‏گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه ‏گذاری و برنامه ‏ریزی باید به طرح‏هایی اختصاص یابد که بر اساس مزیت‏های اقتصادی و نسبی قادر به رقابت در بازارهای جهانی برای پایداری بیشتر در امور اشتغالزایی هستند.

لطفی‏ نژاد، مردم را نیرویی همیشه فعال در زمینه‏ های اقتصادی خواند و افزود: مردم ایران همواره در زمینه مباحث اقتصادی فعال و کوشا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: از این رو، توصیه مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تقویت واحدهای تعاونی است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع تعاونی‏ها در مباحث اقتصادی خاطر نشان کرد: شرکت‏های تعاونی در ردیف تشکل‏های قانونی و هدفمندی قرار می‏گیرند که از طریق گردآوری سرمایه‏های کوچک قادر به انجام کارهای بزرگ است.

لطفی‏ نژاد ادامه داد: امیدوارم تا این مراکز تعاونی سهم بارزی را در زمینه تولید فرصت‏های اشتغال ایجاد کنند تا تعهد تعاونی‏های در اقتصاد ملی به حدود مورد نظر قانون پنجم توسعه برسد.

وی پیرامون سهم بخش تعاونی در تولید اشتغال استان تهران گفت: مجموعه اداره‏کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران پیگیری‏های خود برای احراز این سهم را آغاز و نتایج آن را متعاقبا اعلام می‏کند./س

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.