دبیرخانه تخصصی کارآفرینی و تعاون در منطقه هفت به عنوان منطقه معین ،نخستین با ر در مناطق 22 گانه با همکاری و مشارکت وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7 ، در این مراسم دکتر رمضان میر عباسی شهردار منطقه 7 با اشاره به تجربه شخصی فعالیت در وزارت تعاون و تلاش برای تشکیل ، پویایی و فعال شدن تعاونی ها گفت : سرمایه و تخصص دو رکن اساسی و مهم در فعالیت های تعاونی است که با بهره گیری از افراد توانا و سرمایه های کوچک کارهای بزرگی صورت می گیرد.
 
شهردار منطقه 7 با تاکید بر اینکه امروزه بزرگترین شرکت های جهان فعالیت های خود را به شکل تعاونی دنبال می کنند افزود :منطقه 7 به عنوان منطقه معین در افتتاح دبیرخانه تخصصی کارآفرینی و تعاون تلاش دارد ضمن آموزش و افزایش قابلیت های فردی و تیمی ، با نگاه تعاون ، این فعالیت ها را به دیگر کلان شهر ها نیز گسترش دهد.
 
وی همچنین فعالیت های اجتماعی را اولویت شهرداری تهران دانست و اضافه کرد :اولین اتوبوس دیابت در جهان ،گسترش فرهنگسراها و توجه ویژه به فعالیت سرای محلات از جمله مصادیق بارز فعالیت های اجتماعی شهرداری تهران است .
 
در این برنامه احمد لطفی نژاد مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از امضای تفاهم نامه بین شهرداری منطقه 7 و وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت:وزارت تعاون به منظور افزایش و گسترش فضای تعاون و با در اختیار گذاشتن کارشناسان این حوزه کارگاه های آموزشی را در این دبیرخانه هدایت می کند.
 
وی با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه تعاون اضافه کرد:در اقتصاد رقابتی دو ویژگی مهم کارآفرینی و بهروری نقش بسزایی دارد که آموزش ،تقویت نوآوری و شناخت ذائقه مصرف محصولات در این کارگاه ها در دستور کار است.
 
همچنین مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ، حسین زارع صفت ، با بیان اینکه 280 خانه کارآفرینی در شهر تهران وجود دارد ابراز امیدواری کرد همه محلات شهر تهران دارای خانه کارآفرینی شود.
 
 اضافه می شود دبیرخانه تخصصی کارآفرینی و تعاون شامل کارگاه های تعاونی ،واحد کارآفرینی و خود اشتغالی و واحد مشاغل خانگی است که به شکل پایلوت در شهرداری منطقه 7 آغاز به کار می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار