روزنامه آمريکايي واشنگتن پست فاش کرد افسران سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ( سيا )‌ در مرزهاي سوريه در اردن و ترکيه فعاليت مي کنند تا به افراد مسلحي که عربستان حامي مالي آنهاست کمک کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار، به رغم حضور گسترده نيروهاي اطلاعاتي آمريکا در مرز سوريه و همزمان با گسترش دامنه درگيريها بين ارتش سوريه و گروههاي تروريستي مسلح، مطبوعات آمريکايي از درگيري بين اعضاي ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه و اعضاي القاعده در اين کشور خبر دادند.
از طرف ديگر روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز از درگيريهاي شديد و تصفيه حساب بين عناصر موسوم به ارتش آزاد سوريه و عناصر وابسته به القاعده در اين کشور خبر داد.
علي بدوي گزارشگر المنار در گزارشي گفت دامنه درگيريها بين ارتش سوريه و گروههاي مسلح در حلب رو به گسترش است و از محله اي به محله ديگر منتقل مي شود.
نيروهاي سوري حمله افراد مسلح را که به نيروهاي حفظ امنيت در مساکن هنانو يورش برده بودند دفع کردند و تعدادي از افراد مسلح را کشتند و زخمي کردند .
خبرگزاري فرانس پرس نيز به نقل از يک شاهد اعلام کرد نيروهاي نظامي سوري شش دستگاه خودروي متعلق به مهاجمان را منهدم کردند.
يک منبع نظامي گفت مهاجمان در تلاش بودند تا سلاحهاي يک انبار را  به تصرف خود در آورند.
در محله سيف الدوله حلب نيز منابع امنيتي گفتند ارتش سوريه سه دستگاه خودروي مجهز به دوشکا را  نزديک مسجد الانصاري منهدم کرده است.
از طرف ديگر يگانهاي مهندسي ارتش سوريه تعدادي از بمبهايي را که گروههاي مسلح در بازاري در حلب کار گذاشته بودند خنثي کردند.
رسانه ها اعلام کردند نيروهاي ارتش سوريه حمله افراد مسلح را در منطقه قسطل الحرامي بستان الباشا در حلب دفع کردند و دهها نفر از آنان را کشتند.
شبکه سوريه نيز اعلام کرد پانزده نفر در حمص بر اثر حمله خمپاره اي افراد مسلح در محله باب هود زخمي شدند .
تلويزيون سوريه به نقل از يک منبع در استان حمص اعلام کرد خمپاره هاي به کار گرفته شده نيز ساخت اسرائيل است .
روزنامه واشنگتن پست نوشت آمريکا و هم پيمانانش برنامه سري حمايت از افراد مسلح را در سوريه پيگيري مي کنند.
واشنگتن پست افزود آنچه آمريکا و دوستانشان در افغانستان انجام دادند هم اکنون در سوريه تکرار مي شود و نقاط مشترک زيادي بين اين دو مورد وجود دارد و افسران سازمان  اطلاعات مرکزي آمريکا در مرزهاي سوريه با اردن و ترکيه براي کمک به افراد مسلح فعاليت مي کنند.
به نوشته واشنگتن پست همچنانکه عربستان پشتيبان اصلي گروههاي شورشي در افغانستان بود امروز نيز عربستان در سوريه پشتيبان گروههاي شورشي است و يک شخصيت در اين دو مورد تکراري است يعني بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان .
روزنامه نيويورک تايمز از درگيريهاي شديد و تصفيه حساب بين عناصر موسوم به ارتش آزاد سوريه و اعضاي شبکه القاعده در اين کشور خبر داد و نوشت اين درگيريها پس از کشته شدن ابو محمد شامي عبسي از اعضاي القاعده رخ داده است. عبسي رئيس "مجلس شوراي کشور اسلامي" بود.
عبسي چند روز پيش ربوده و جسدش در گذرگاه مرزي باب الهوي با ترکيه پيدا شد که با ضربات چاق به قتل رسيده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار