رئیس هیئت مدیره بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان کشور گفت: تعداد زندانیان در 25 ندامتگاه در سطح کشور حدود 200 هزار نفر اعلام می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، اکبر غمخوار در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان کشور با هدف حرفه آموزی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان تأسیس شده است که سعی دارد با ایجاد اشتغال برای آنان شرایط را برای زندگی شرافتمندانه زندانیان پس از اتمام محکومیت فراهم کند.

وی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه خاش یکی از مجموعه‌های اقتصادی برای زندانیان استان است افزود: این بنیاد می‌تواند با استفاده از هزار و 800 مددجوی رای باز، نیروی انسانی ماهر مورد نیاز شهرداری‌ها و دیگر سازمان‌ها را در بخش‌های مختلف تأمین کند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: بی سوادی و کم سوادی یکی از عوامل وقوع جرم و بزه کاری در جامعه است که باید با حرفه آموزی به محکومان برای ایجاد شغل برای آنان تلاش کرد.

حاتم نارویی با اشاره به اینکه 80 درصد زندانیان در کشور بی سواد و کم سواد هستند بر توجه به حرفه آموزی و اشتغال زندانیان و رسیدگی به خانواده‌های زندانیان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه و تمپ از مجموعه‌های اقتصادی برای کمک به زندانیان استان است که در آن فعالیت‌های کشاورزی و باغداری و پرورش دام به عنوان فعالیت‌های اقتصادی برای زندانیان صورت می‌گیرد، توجه به پروش انواع دام به ویژه گاو سیستانی و دشتیاری و پرورش شتر، صنایع دستی روستایی و صنایع دستی کوچک برای ایجاد شغل و تأمین نیاز زندانیان را خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین استفاده از آبیاری تحت فشار و توجه به الگوی کشت مناسب را در این مجتمع‌ها ضروری دانست.

نارویی توجه به امور فرهنگی زندانیان و خانواده‌های آنان را مورد تأکید قرار داد./ج1

برچسب ها: زاهدان ، تعاون ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.