نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مرکز پژوهش‌ها، نسبت به اصلاحات ساختاری و افزایش غنای کارشناسی این مرکز ابراز خرسندی کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها، در ابتدای این دیدار کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌هاي مجلس گزارشی از اقدامات به عمل آمده طی مدت مسئولیت خود در این مرکز را ارائه کرد و سپس حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد طی سخنانی ضمن تقدیر از اقدامات احمد توکلی رئیس قبلی این مرکز، اصلاح ساختار مرکز را که توسط جلالی در دستور کار قرار گرفته، تصمیمی درست خواند و افزود: این اقدام قطعا بر غنای علمی و کارشناسی مرکز خواهد افزود.

وی در ادامه با تجلیل از کارشناسان و مسئولان دفاتر مرکز اضافه کرد: اگر آقاي جلالی از مجموعه دوستان حاضر در مرکز پیرامون اصلاح ساختار نظرخواهی کند، احتمال می‌دهم که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان این تغییرات را تایید خواهند کرد.

ابوترابی‌فرد همچنين تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما، جایگاه علم، پژوهش و تحقیق یک جایگاه کاملا ویژه و استثنایی است و اگر بخواهیم بر سردر مهمترین مجامع علمی و پژوهشی دنیا یک جمله کوتاه بنویسیم، بهتر از عبارت قرآن کریم در مورد اینکه "از هیچ چیزی بدون علم پیروی نکن" نخواهیم یافت و مقدمه رسیدن به علم نیز کاری است که مرکز پژوهش‌ها انجام می‌دهد.

وی در ادامه افزود: کلام وحی در ادامه این آیه تهدید می‌کند که همه ما باید در دنیا و آخرت پاسخگوی اعمال خود باشیم زیرا پاسخگویی صرفا محدود به قیامت نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به مسئولان مرکز پژوهش‌ها گفت: هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید از چنان پشتوانه علمی و کارشناسی برخوردار باشد که بعد از دهها سال بتوانید از آن دفاع کنید که متاسفانه ما با این حوزه فاصله جدی داریم.

وی ادامه داد: شما در جایی قرار گرفته‌اید که دو رسالت مهم بر شانه‌های شماست، نخست اینکه به یک راهبرد علمی دست پیدا کنید و یک کار ارزشمند فاخر علمی را مدیریت نمایید اما همه کار شما این نیست زیرا شما مرکز پژوهش‌های مجلس هستید و علاوه بر اینکه تولید علم مي كنيد تلاش داريد که دانش خود را مبدل به قانون سازید و به همین دلیل جایگاه مرکز پژوهش‌ها به مراتب برجسته‌تر از دیگر مجامع علمی و دانشگاهی است زیرا آنها چنین فرصتی ندارند و بدیهی است که اگر آنها بتوانند اندوخته‌های علمی خود را در اختیار شما قرار دهند و توسط این نهاد تبدیل به قانون شود، کارشان پرثمر خواهد بود.

ابوترابی‌فرد در پایان تصریح کرد: اگر ما تصمیم نادرستی بگیریم همه ما مسئولیم و شما هم – در مرکز – مسئولید و فردا از شما نیز بازخواست می‌کنند که برای جلوگیری از خطای سید محمد ابوترابی‌فرد چه کردید؟
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار