مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نقش بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد هند را بررسی کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشها ، دفتر مطالعات محیط کسب و کار این مرکز با اعلام این مطلب که بنگاه‌های کوچک و متوسط در هند از جایگاه مهمی در اقتصاد و توسعه اجتماعی این کشور برخوردارند، افزود: در سال‌های اخیر بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد هند، 8 درصد از تولید ناخالص داخلی، 45 درصد از تولیدات کارخانه‌ای و 40 درصد صادرات آن را به خود اختصاص داده‌اند.

در این کشور 26 میلیون بنگاه کوچک و متوسط وجود دارد. سیاست‌های توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط در هند بیشتر به توسعه جانب عرضه ، حفظ بهره‌وری کل و فرهنگ سازمانی معطوف می‌شود. در دهه‌های اخیر بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط به یکی از بخش‌های فعال و پویا در اقتصاد هند تبدیل شده است. این بنگاه‌ها نه فقط به عنوان تامین‌کننده بخش اعظم اشتغال در مقایسه با بنگاه‌های بزرگ، بلکه عنصر مهم در صنعتی سازی مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته محسوب می‌شوند.

علاوه بر این بنگاه‌های کوچک و متوسط در هند نقش زیادی در کاهش شکاف‌های بین منطقه‌ای ، توزیع برابر درآمد و ثروت ملی دارند. رویکرد سازمانی و نهادی سیاستگذاران حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط هند اهمیت خاصی دارد و در بالاترین سطح، وزارت توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط، یکی از 50 وزارتخانه دولتی هند، قوانین و برنامه‌های لازم را با هدف حمایت های مالی ، فناوری و بازاریابی محصولات اتخاذ و اجرا می‌کند.

مرکز پژوهش‌ها همچنین در پایان این گزارش با استناد به این گزارش راهکارهایی برای توسعه و تقویت بنگاههای کوچک و متوسط در ایران ارائه داد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار