منابع خبري در الجزاير خبر دادند يک هواپيماي جاسوسي غربي در نزديکي مرز اين کشور با ليبي سقوط کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي مصر ؛ اين روزنامه  نوشت:‌« اين هواپيما در منطقه (الحماده الحمراء) در نزديکي مرزهاي الجزاير و ليبي سقوط کرد يا سرنگون شده است».

اين روزنامه بدون اشاره به نام کشور خاصي نوشت:‌« چند بالگرد وابسته به يکي از کشورهاي غربي در حالي که علاوه بر نيروهاي ويژه، چند هواپيماي جاسوسي را نيز حمل مي کردند در تلاش ها براي يافتن خدمه هواپيماي سقوط کرده، شرکت کردند و به جستجو در مناطق وسيعي از صحراي غربي، حد فاصل مرزهاي ليبي و الجزاير مشغول شدند».

در اين خبر آمده است هواپيماي جاسوسي مذکور روز شنبه در منطقه اي در نزديک شهر مرزي (عجله) الجزاير سقوط کرد يا سرنگون شد و گفته مي شود از نوع هواپيماهاي جاسوسي ويژه شنود مکالمات تلفني بوده است که از ماموريتي در منطقه ساحل در آفريقا باز مي گشت.

يادآوري مي شود اواخر ماه ژوئيه گذشته گروه هاي مسلح موفق شده بودند يک هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين را در نزديک مرزهاي الجزاير سرنگون کنند که آن هواپيما نيز وابسته به يک کشور غربي بود.

آن زمان پايگاه هاي خبري الجزاير نوشته بودند ماموريت اين هواپيما کنترل مناطق صحرايي در شمال مالي بود.پس از سقوط هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين در ماه ژوئيه، لاشه هواپيما در يک حمله هوايي نابود شد تا به دست گروه هاي مسلح نيفتد اما دراين عمليات چهار عضو يک گروه مسلح که گفته مي شود وابسته به القاعده در غرب آفريقا بودند کشته شدند.
برچسب ها: جاسوس ، هواپیما ، لیبی ، الجزایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار