رئیس جمهور مغولستان برای بازدید از آثار به جای مانده از دوران مغول در نصف جهان به اصفهان آمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان تساخیاگین البگ دورج رئیس جمهوری مغولستان با استقبال رسمی استاندار اصفهان وارد این شهر شد.

دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی نیز در فرودگاه شهید بهشتی با اشاره به ادوار مختلف تاریخی اصفهان یاداور شد: اوج شکوفایی اصفهان در دوران آل بویه، سلجوقیان و مهمترین آن عصر صفویه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمدن عصر صفوی در همه حوزه ها اعم از هنر فلسفه فقه شعر ادبیات و معماری تأثیر گذار بوده است و آثار برجسته تاریخی گواه این واقعیت است ، افزود : امروز ما به عنوان میراث داران آن دوره هستیم که با هویت ما گره خورده است .

ذاکر اصفهانی با اشاره به فرهنگ قوی اصفهان ،تعدد دانشگاه های مختلف را در اصفهان دلیلی بر این ادعا دانست .

وی در ادامه وجود بناهای مختلف مانند کلیسای وانک و معبد زرتشتیان را نشانه همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در اصفهان خواند .

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان قطب صنعتی ایران می باشد و دارای جایگاه ویژه ای است گفت: با توجه به آثار برجسته تاریخی ، گردشگری و صنایع دستی نیز از شکوه ویژه ای در این استان برخوردار است.

تساخیاگین البگ دورج از سفر به اصفهان ابراز خرسندی کرد و با اشاره به قدمت تاریخی اصفهان این شهر را شهری بی نظیر خواند که آوازه آن در جهان پیجیده است .

رئیس جمهور مغولستان با اعلام آمادگی برای بسط روابط بین دو کشور ،اظهار امیدواری کرد: که پس از این سفر شاهد ایجاد تعاملات گردشگری بین ایران و مغولستان باشیم .

خاطر نشان می شود : رئیس جمهرو مغولستان برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشور های غیر

متعهد در تهران به ایران سفر کرده بود و لازم به یادآوری است که محراب الجایتو که توسط سلطان محمد خدابنده معروف به الجایتو تنها مسلمان شیعه آن زمان ساخته شده ،یکی از آثار به جای مانده دوران مغول در اصفهان است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.