مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: ما و مردم عزیز کشورمان، قدردان زحمات، ایثارگری و سختی های شهدا، جانبازان و آزادگان هستیم.

حسین دانش کهن  پنجشنبه شب در نخستین کنگره شهدای غریب در اسارت در امامزاده محمد (ص) کرج گفت: بحث اسارت معمولا پرتراژدی و حماسی است و برای کل جهان نیز یک سختی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: ما هر ساله خود را موظف می دانیم که از آزادگان یاد کنیم در حالی که ۴۰ سال از اسارت آن ها می گذرد اما هنوز آثار جراحت در بدنشان مشاهده می شود.

دانش کهن افزود: در حال حاضر در اسرائیل تعدادی افراد اسیر شده و خانواده هایشان دائما راهپیمایی می کنند که اسرایشان زودتر آزاد شوند.

وی افزود: در کشور ما جز مقاومت و استقامت آزادگان، خانواده هایشان و خانواده شهدا چیزی نبود.

وی بیان کرد: امسال این برنامه به نام شهدای غریب در اسارت مزین شده، شهدایی که غریب در اسارات بودند، شهدایی که به خاطر همین شکنجه های رژیم بعث به درجه رفیع شهادت رسیدند.

دانش کهن بیان کرد: هشت شهید البرز در اسارت شهید شده و جان خود را فدای انقلاب کرده اند.

 

وی گفت: در این آیین چهار کتاب رونمایی شد که یک عنوان از آنها به زندگی این هشت شهید غریب در اسارت اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز یادآورشد: مستندی ویدئویی از این شهدا تهیه شد و سایر آثار فرهنگی و هنری که ان شاالله امروز رونمایی خواهد شد و همه اینها برای معرفی آزادگان عزیز است که واقعا از گروه مظلوم ما هستند.

وی با اشاره به شهادت اسرا در اردوگاه های عراق، افزود: آزادگان مظلوم ترین قشر ایثارگران هستند که زیر بار شکنجه و آسیب های جسمی و روانی قرار گرفتند.

وی به اسارت ۵۰ هزار رزمنده در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: ایثارگران، شهدا و جانبازان از جان خود گذشتند اما اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران نصیب دشمن بعثی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.