رییس پلیس فتا گلستان گفت: قانون جرائم رایانه‌ای معیار فعالیت کاربران در فضای مجازی است.

سرهنگ سعید تجری به استناد به مواد قانون جرائم رایانه‌ای گفت: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد و یا تحریف کند و آن را منتشر کند، به نحوی که عرفاً  موجب هتک حیثیت شخص شود، به حبس یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم می‌شود و  پلیس فتا هم بر اساس وظایف ابلاغی خود، در صورت مشاهده مصادیق مجـرمانه، با افراد هنجارشکن، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

وی افزود: آثـار و تبعـات روحی و روانی و اجتماعی برخی از جرائم در فضای مجـازی،  بسـیار بیشـتر از فضای حقیـقـی جـامعه هست و تا مـدت‌ها، این اثـر در این فضـای دیجیتال  بـاقـی خواهد ماند و زندگی آن فـرد یا خـانـواده و یا موقعیت شغلی این دست از کاربران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سرهنگ تجری یادآور شد: کاربران عزیز بـه فضـای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیش از حــد اعتماد نکنند و با مصادیق مجرمانه در قانون جرائم رایانه‌ای آشنا شوند و برای فعالیت در این فضا، متعـهد به اصول اخلاقی و عرف جامعه باشند.

 این مقام انتظامی تصریح کرد: هر مطلب و محتوایی که ممکن است آثار و تبعاتی را برای سایرین به دنبال داشته باشد به راحتی منتـشر  نکنید و از قبل در این خصوص تاَمل کنید و تحت هیچ شرایطی تصاویر شخصی، خانوادگی و محیط کار خود را در این فضـا  بارگذاری نکنید  تا زمیـنه  بـروز جـرائم و  هتک حیثیت برای فرصت طلبان و مزاحمین اینترنتی  فراهم نشود.  

سرهنگ تجری خاطر نشان کرد: به عقاید و ارزش‌ها و نظـرات پیشنهادی سایر کاربران در این فضـا احترام بگذارید و از درج مطالب توهین آمیز بر علیه افـراد، شخصیت‌ها و سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید. رئیس پلیس فتا استان گفت: از کاربران عزیز می‌خواهیم که ضمن مطالعه قانون جرائم رایانه‌ای از باید‌ها و نباید‌های قانونی  این فضا مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.