معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زیرساخت‌های ورزشی دانشگاه‌های کشور در سه سال اخیر توسعه یافته است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رویکرد دولت به ورزش دانشجویی در سه سال اخیر سبب توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات دانشگاه‌های کشور در این بخش شد.


هاشم داداش‌پور در حاشیه شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و بازدید از سالن‌های مسابقات در دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: هیچ دانشگاهی در کشور نیست که در سه سال گذشته تغییراتی در فضا، امکانات و رویکرد ورزشی آن بوجود نیامده باشد.


وی با اشاره به برگزاری هر ۲ سال یک‌بار المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان در استان‌های مختلف، گفت: برگزاری این رویداد علاوه بر شناخت دانشجویان از ظرفیت استان‌ها، سبب می‌شود دانشگاه‌های میزبان فرصت بیشتری برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی داشته باشند و به مرور شاهد توانمندی همه مراکز آموزش عالی کشور در برپایی رویداد‌های ورزشی و فرهنگی در سطح ملی و حتی بین‌المللی باشیم.


رییس سازمان امور دانشجویان گفت: برخی دیگر از اهداف برگزاری این المپیاد را افزایش تحرک و نشاط اجتماعی و کشف استعداد‌های برتر ورزشی دانشجویان برای مسابقات قهرمانی و جهانی است.


وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان امور دانشجویان گفت: احیاء ورزش دانشگاهی نخستین وظیفه ما بود و در گام دوم به هویت بخشی ورزش دانشگاهی پرداختیم به طوری‌که این موضوع در ورزش کشور به رسمیت شناخته شود.


رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه اهتمام به ورزش نباید منحصر به چند برنامه تلویزیونی یا رخداد ورزشی باشد، اظهار داشت: برای اینکه ورزش در جایگاه رفیع خود قرار گیرد، باید نهاد‌های مرتبط زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند و اقدامات بصورت علمی و سنجیده انجام شود، زیرا فعالیت‌های شعارگونه، فله‌ای و غیرعلمی جز هدر رفت منابع، حاصلی نخواهد داشت.


وی خوابگاه‌های دانشجویی را بستری مناسب برای رونق ورزش در میان دانشجویان دانست و افزود: خوابگاه یک سرای دانشجویی است که باید امکانات آن فراهم شود تا دانشجویان از فضا‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی آن بهره‌مند شوند.



داداش‌پور اظهار کرد: یکی از اقدامات سازمان امور دانشجویان تبدیل خوابگاه به سرای دانشجویی و ایجاد فضا برای ورزش دانشجویان دختر در خوابگاه‌هاست.


شانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور دوشنبه این هفته با حضور ۲ هزار و ۲۲۵ دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد و تا ۲۴ مرداد جاری ادامه دارد.


در این دوره از المپیاد، دانشجویان دختر سراسر کشور در ۱۳ رشته هندبال، والیبال، فوتسال، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، شنا، بدمینتون، شطرنج، دو و میدانی، ووشو، کاراته و تیراندازی به رقابت می‌پردازند.


۲ دانشگاه اصلی اصفهان در این روز‌های تابستانی در مجموع میزبان حدود پنج هزار دانشجوی دختر و پسر در شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه‌های کشور هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار