نخست وزير مجارستان که به خاطر وضع بد اقتصادي در اين کشور با کاهش محبوبيت سياسي مواجه شده است، تصميم دارد که براي بالا بردن شانس خود در رقابت هاي انتخاباتي آتي که سال آينده برگزار ...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزي خبر، ويکتور اوربان، نخست وزير مجارستان که به خاطر وضع بد اقتصادي در اين کشور با کاهش محبوبيت سياسي مواجه شده است، تصميم دارد که براي بالا بردن شانس خود در رقابت هاي انتخاباتي آتي که سال آينده برگزار مي شود با بسته اقتصادي پيشنهادشده صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا براي "ترميم اقتصاد" اين کشور مخالفت کند.

در بسته اقتصادي مذکور به بوداپست اعلام شده است که هرگونه کمکي از جانب صندوق بين المللي پول يا اتحاديه اروپا منوط به کاهش شديد مخارج عمومي دولت است. اين در حالي است که اوربان به خاطر بيکاري روزافزون در اين کشور به شدت تحت فشار است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، در حالي که که مجارستان براي پاسخگويي به شرايط وضع شده توسط اين دو نهاد غربي براي اعطاي يک کمک چندميليون يورويي فرصت چنداني ندارد، اوربان اعلام کرده است که از برنامه هاي اقتصادي خود براي ثبات بودجه اين کشور کوتاه نخواهد آمد.

بنا بر اين گزارش، دولت اوربان تصميم دارد که ماليات هاي اجتماعي را در سال 2013 کاهش دهد و  بودجه لازم براي اين برنامه اقتصادي را با وضع عوارض جديد بر معاملات مالي تامين کند.

وي همچنين خواستار کاهش ماليات بر  درآمد شرکت ها و افراد شده است، امري که به گفته تحليل گران اقتصادي در اروپا موجب ايجاد تنش ميان مجارستان و نهادهاي مالي در غرب خواهد شد.

خاطرنشان مي شود، يک نظرسنجي که در ماه آوريل گذشته انجام شد نشان مي دهد که محبوبيت حزب اوربان در ماه هاي اخير اندکي بالا رفته است، هرچند وي هنوز با جايگاهي که در انتخابات ماه آوريل 2010 داشت فاصله بسيار زيادي دارد./س
برچسب ها: اقتصاد ، صندوق ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار