اقتصاددان آمريکايي برنده جايزه نوبل اقتصاد در گفتگو با راشاتودي تاکيد کرد منطقه يورو محکوم به فروپاشي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني راشاتودي؛"ادوارد پريسکات" درباره بحران منطقه يورو گفت هم اکنون بحران مالي در کشورهاي اروپايي به حدي تشديد شده است که تنها راه حل آن، خروج کشورهاي بحران زده از منطقه يورو است.
شرايطي که در اروپا  حاکم است شبيه شرايطي است که بحران مالي 2008 را در آمريکا بوجود آورد. در واقع آلمان و فرانسه به کشورها و بانکهايي وام مي دهند که نبايد وام بدهند و همين زمينه تکرار بحران مالي سال 2008 را اين بار در اروپا فراهم مي کند.
 بحران منطقه يورو در نهايت باعث فروپاشي اين منطقه و سقوط يورو خواهد کرد. هم اکنون يورو قدرتي ندارد و بيشتر واحدي نمادين است تا گردشگراني که به کشورهاي مختلف منطقه يورو سفر مي کنند نياز به تغيير پول خود نداشته باشند. يورو کمکي به بهبود اقتصاد کشورهاي منطقه يورو نکرده است.
هم اکنون وضع اقتصاد کشورهايي نظير سوئد و دانمارک که خارج از يورو مانده اند بهتر است. اصولا رهبران اروپا با ايجاد يورو عملا به مردم خود وعده هايي دادند که نتوانستند به آنها عمل کنند. کشورهاي يورو در نهايت مجبور هستند خود را اصلاح کنند. هم اکنون در کشورهاي بحران زده منطقه يورو بسياري از مردم پول خود را از بانکها بيرون آورده و به کشورهاي ديگر منتقل کرده اند.
اين اقتصاددان درباره محکوم بودن اقتصاد آمريکا به ورشکستگي گفت مشکل اقتصاد آمريکا اين است که آنها سياست جلوگيري از ورشکستگي بانکهاي بسيار بزرگ خود دارند. اين مسئله باعث مي شود تا بدون اينکه اين بانکها براي اشتباهاتي که مرتکب مي شوند اصلاح شوند، از وامهاي کلان دولت برخوردار مي شوند و همين مسئله آنها را بزرگتر و بزرگتر مي کند به طوري که اگر زماني بحران اقتصادي باعث ورشکستگي اين بانکها شود، کل اقتصاد ورشکسته خواهد شد. به نظر من بحران اقتصادي آمريکا که پيش رو داريم، بدتر از بحران مالي سال 2008 خواهد بود. بانکها بزرگترين عامل بحران اقتصادي در غرب هستند و بايد نظام حاکم بر بانکها اصلاح شود زيرا هر گاه دچار بحران مي شوند اين مردم عادي هستند که بايد تاوان زياده خواهيها و سياستهاي غلط آنها را بپردازند. اگر اين وضع ادامه پيدا کند بحران بعدي در اقتصاد آمريکا نزديک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار