میزان مرگ و میر ناشی از سکته های قلبی پس از تصادفات رانندگی در صدر قرار دارد.

دکتر قارونی متخصص و جراح قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: پرداختن به مقوله سکته های قلبی از این جهت حائز اهمیت است که این بیماری سالانه موجب مرگ و میر افرادی زیادی در کشور می شود به طوری که هزاران نفر سالانه در اثر ابتلا به سکته های قلبی جان خود را از دست می دهند.
 
قارونی افزود: سکته های قلبی بیماری ثانویه است که در اثر ابتلا به فشار خون، ناراحتی های قلب و عروق، مصرف سیگار تغذیه نامناسب  و مواجهه با استرس ها و ناراحتی های روحی ایجاد می شود.
 
وی با بیان این که سبک زندگی نقش به سزایی در ایجاد سکته های قلبی دارد خاطر نشان کرد: کم تحرکی در دنیای کنونی، برخورداری از سیستم ها و ماشین آلات که میزان فعالیت بدنی افراد را کم می کند یکی از عوامل مهم در این زمینه ابتلا به سکته های قلبی است.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه زمانی بیماران به فکر مشکلات قلبی می افتند که اغلب در وضعیت نامناسبی هستند و برای بسیاری از اقدامات پیشگیرانه دیر شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: تغییر سبک زندگی و اصلاح روش های نامناسب شامل مصرف غذاهای چرب، پرنمک، استعمال سیگار و برخورداری از هیجانات کاذب می تواند تا حد 20 درصد ابتلای فرد را به مشکلات قلبی کاهش دهد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.