درمورد عواملی که خطر حملات قلبی ناشی از بیماری عروق کرونر را افزایش می دهد آگاه شوید.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: بیشتر حملات قلبی ناشی از گرفتگی یا تنگی شرایین کرونی یا به عبارتی دیگر آترواسکلروز است.
وی گفت: مطالعات بالینی تحقیقات آزمایشگاهی و بررسی های اجتماعی موید این نکته هستند که برخی ویژگی های فردی یا شیوه های زندگی، خطر حملات قلبی ناشی از بیماری عروق کرونر، را افزایش می دهند که این عوامل خطر را ریسک فاکتور گویند که شامل فشار خون بالا، مصرف دخانیات، اختالات چربی در خون، بیماری دیابت یا مزمن قند هستند که اینها از عوامل اصل هستند.
وی افزود: سایر عوامل که ممکن است میزان خطر حملات قلبی را افزایش دهند عبارتند از چاقی مفرط، زندگی بدون تحرک، یا زندگی توام با فشارهای شدید روحی که با شناخت ، تعدیل و کنترل این عوامل می توان خطر بروز حملات قلبی و یا میزان مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داد.
این متخصص قلب و عروق خاطر نشان کرد: روش هایی همچون نکشیدن سیگار و یا قطع مصرف آن،‌ تغییر رژیم غذایی به منظور کنترل فشار خون و کلسترول ورزش و روش هايي موثر در جهت رسیدن به اهداف فوق هستند.
وی تاکید کرد: به دلیل اینکه نیمی از موارد مرگ و میر ناشی از سکته قلبی ناگهانی و بدون مقدمه و قبل از اینکه بتوان درمانی را شروع کرد اتفاق می افتد بنابراین پیشگیری از ایجاد بیماری قلبی به وسیله کنترل و تحویل عوامل خطر ، مهم تر از درمان بیماری قلبی است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.