نمايش عروسكي "خواب تمساح" به نويسندگي و كارگرداني بهزاد صديقي به شيوه "قصه در قصه" براي آذرماه در تالار هنر به روي صحنه مي‌رود.

بهزاد صديقي،نمايش نامه نويسي منتقد و پژوهشگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و هماهنگي با مديريت تالار هنر قرار است،نمايش نامه "خواب تمساح" را در آذرماه در تالار هنر به روي صحنه ببريم.
وي در ادامه افزود:نمايشنامه "خواب تمساح" را بر اساس شيوه نقالي امروزي كه ويژه گروه سني 7 سال به بالاست را در سال 90 به نگارش درآوردم.
صديقي درخصوص شيوه اجراي نخستين نمايش خود درحوزه  تئاتر كودك و نوجوان بيان داشت:اين نمايش نامه در اصل دو قصه دارد كه به صورت "قصه در قصه" و با حضور يك نقال روايت مي‌شود.
وي همچنين در ادامه افزود:اين اثر مي‌تواند به شيوه زنده يا زنده و عروسكي اجرا شود و البته در آن از امكانات اجرايي امروزي نظير ويدئو پروجكشن نيز بهره‌ برده شده است.
اين نمايش نويس درباره شخصيت‌هاي نمايش افزود:نمايش‌نامه "خواب تمساح"‌12 شخصيت دارد كه از شخصيت‌هاي آن مي‌توان به نقال،تمساح،شغال،گرگ،‌الاغ،باغبان،خرگوش،كبوتر،‌كلاغ و سه گنجشك اشاره كرد.
صديقي درخصوص عوامل اجرايي و تمرينات نمايش "خواب تمساح" تاكيد كرد:اكنون در مرحله انتخاب بازيگر و  عوامل هستم و مي‌خواهم از بازيگران حرفه‌اي و جوان در اين كار استفاده كنم و تلاشم اين است كه براي ايفاي نقش نقال از يك بازيگر حرفه‌اي خانم بهره‌ ببريم و تمرينات اين نمايش را از نيمه دوم شهريور ماه آغاز مي‌كنم.
اين نمايش نامه نويس در پايان خاطرنشان كرد:اميدوارم اين تجربه بتواند تجربه خوبي براي خودم و هم تجربه‌ي تاثيرگذاري در تئاتر كودك و نوجوان باشد./ه
برچسب ها: نمایش ، خواب ، تمساح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار