فلسطینی ها حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در نشست غیرمتعهدها در تهران به سود مسئله فلسطین می دانند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گزارشگر این شبکه افزود : گروه های سیاسی فلسطینی از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در کنفرانس جنبش غیرمتعهدها به رغم فشارهای آمریکا و اسرائیل علیه رام الله استقبال کردند.

این گروه های سیاسی این تصمیم را به سود ملت فلسطین برای به دست آوردن حمایت های بین المللی بیشتر در حمایت از مسئله فلسطین می دانند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست جنبش غیرمتعهدها در تهران شرکت خواهد کرد.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی از وی خواسته بودند در این نشست شرکت نکند. ناظران سیاسی بر این باورند شرکت مقامات فلسطینی در این نشست، مرحله جدیدی را در روابط رسمی ایران و فلسطین آغاز خواهد کرد به ویژه آنکه طرفین از نقاط مشترک زیادی برخوردارند و مسئولان ایرانی با قدرت از مسئله فلسطین حمایت می کنند. مردم فلسطینی نیز از این تصمیم رام الله برای شرکت در این نشست و تسلیم نشدن در برابر فشارهای خارجی تقدیر کردند. فلسطینیان بر این باورند رابطه داشتن با جمهوری اسلامی ایران به سود فلسطینیان است.

"واصل ابویوسف" عضو کمیته اجرایی سازمان آزایبخش فلسطین گفت: نشست جنبش غیرمتعهد در تهران نشست بسیار مهمی است و فلسطینیان باید در این نشست حضور داشته باشند و دیدگاه های خود را اعلام کنند. به رغم تهدیدات دولت آمریکا و اشغالگران اسرائیلی برای شرکت نکردن ما در این نشست ولی ما حضور مقامات فلسطینی در این نشست را به سود ملت فلسطین می دانیم.

کارشناس سیاسی فلسطینی گفت: ایران یک بازیگر اساسی در منطقه است و در میان کشورهای عربی نفوذ دارد. این کشور همچنین یک قدرت اقتصادی و نظامی در این منطقه است و نمی توان ایران را نادیده گرفت و باید فلسطینیان و ایرانیان از روابط قویی برخوردار باشند.

یک شهروند فلسطینی گفت: این تصمیم محمود عباس بسیار درست بوده است. ما باید روابط خوبی با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه داشته باشیم.

شهروند دیگر گفت: امیدوارم سفر محمود عباس به ایران باعث تقویت مسئله فلسطین و روند آشتی میان فلسطینیان شود.

نشست تهران باعث کاهش اختلافات در روابط ایران و تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد شد و روابط مردمی میان طرفین را تقویت خواهد کرد. تسلیم نشدن مقامات فلسطینی در برابر فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی بیانگر این مسئله است که مقامات فلسطینی به دنبال به دست آوردن بیشترین حمایت های بین المللی از مسئله فلسطین هستند و به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارند. برخی در تلاش های مذبوحانه خود می کوشند این نقش محوری ایران را نادیده بگیرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار